کد خبر: ۵۳۹۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد: تعداد خبرگزاری های فعال در کشور از اتحادیه اروپا بیشتر است

مدیرکل مطبوعات وخبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر در ایران ۳۰ خبرگزاری فعال است که این تعداد خبرگزاری‌های فعال در کشور از کل اتحادیه اروپا نیز بیشتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدمحمدرضا دربندی عصر امروز در نشست تخصصی مدیران اصحاب رسانه رسانه خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۳۰۰ رسانه در کشور در حال فعالیت هستند که از فرهنگ و ارشاد مجوز دارند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ خبرگزاری و پایگاه خبری در سطح کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۰۰۰ مورد غیرفعال بوده و هزار و ۳۰۰ خبرگزاری و پایگاه خبری فعالیت دارند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از تعداد خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فعال ۳۰ تا خبرگزاری هستند، گفت: هزار و ۲۷۰ مورد از این تعداد، نیز پایگاه خبری است.

دربندی با تاکید بر اینکه در ایران تعداد خبرگزاری‌های فعال از کل اتحادیه اروپا نیز بیشتر است، ادامه داد: همچنین تعداد نشریات مکتوب نیز ۷ هزار نشریه است که از این تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ نشریه فعال و ۳ هزار و ۲۰۰ نشریه غیر فعال است.

وی با بیان اینکه از تعداد نشریات فعال ۲۸۰ نشریه در زمینه قرآن و معارف اسلامی فعال هستند، تصریح کرد: همچنین ۳۵۰ نشریه در زمینه ورزش، ۱۰۰ نشریه در امور سینما، هنر و ادبیات و ۷۵ مورد در حوزه نوجوانان فعالیت دارند.

مدیرکل مطبوعات وخبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیرمسئول هزار و ۴۰۰ نشریات فعال بانوان و ۱۵۰ نشریه نیز مدیر مسئول آن‌ها اهل سنت هستند.

دربندی مصرف روزانه کاغذ روزنامه در کشور را روزانه ۱۸ هزار تن و سالانه ۷۰ هزار تن عنوان و بیان کرد: تولید کاغذ در سطح جهان کم شده است.

وی همچنین از پرداخت ۲۱ میلیارد تومان یارانه به رسانه‌‎های کشور از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۳۹ نفر عضو خانه مطبوعات در استان‌ها هستند.

منبع: تسینم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین