کد خبر: ۵۳۹۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
حدود 30 درصد از نقل و انتقالات نفتی از طریق تنگه هرمز است

اگر ایران "تنگه هرمز" را ببندد چه اتفاقی خواهد افتاد؟/نیوزویک: برای تمام جهان فاجعه‌بار است

"جاکوب شاپیرو" تحلیلگر سیاسی معتقد است که بسیار بعید است که ایران واقعا در عمل بخواهد تنگه هرمز، قطب تجارت جهانی نفت را مسدود کند اما اگر چنین کاری را انجام دهد پیامدهای بسیار دردناکی خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- به نظر می رسد بستن تنگه هرمز توسط ایران خطری واقعی برای بهای انرژی جهانی خوهد بود و برای تمام جهان فاجعه‌بار باشد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری‌های خارجی گزارش داده‌اند که در طول روزهای گذشته، نیروهای سپاه ایران که کنترل تنگه هرمز را در اختیار دارد -نقطه‌ای حساس که تقریبا یک سوم از ذخایر نفتی جهان از آن عبور می‌کند- مشغول مانور گسترده نظامی بوده است. روحانی رییس‌جمهوری ایران نیز اخیرا موضع شدیدی را علیه امریکا اتخاذ کرد و آن کشور را تهدید به بستن تنگه هرمز کرد.

اگر ایران

"جاکوب شاپیرو" تحلیلگر سیاسی معتقد است که بسیار بعید است که ایران واقعا در عمل بخواهد تنگه هرمز، قطب تجارت جهانی نفت را مسدود کند اما اگر چنین کاری را انجام دهد پیامدهای بسیار دردناکی خواهد داشت.

او می‌گوید در آن صورت قیمت نفت به طور موقت افزایش می‌یابد چرا که حدود 30 درصد از نقل و انتقالات نفتی از طریق تنگه هرمز است. او اشاره می‌کند که به احتمال زیاد با فاصله زمانی کوتاهی تنگه هرمز دوباره باز می‌شود.

شاپیرو می گوید ایران اکنون در وضعیتی نیست که بخواهد تنگه هرمز را ببندد چرا که باعث مداخله خارجی‌ها برای باز کردن آن خواهد شد. "نیوزویک" در ادامه می‌نویسد علاوه بر مسائل منطقه‌ای، عوامل داخلی نیز در تصمیم ایران برای بستن یا نبستن تنگه هرمز تاثیرگذار خواهد بود. این نشریه می‌نویسد:"ایران نفوذ منطقه‌ای خود را از طریق حمایت از جنبش‌های شیعه افزایش داده است و توانایی تولید موشک‌های بالستیک خود را تقویت کرده است با این حال، تصمیم دولت ترامپ برای خروج از برجام موجب شد تا پول ایران ارزش خود را در برابر دلار از دست داده و اعتراض‌هایی در ایران ایجاد شود. حتی کشورهایی که همچنان مایل به انجام تجارت با ‌تهران هستند مانند چین، عراق و به طور بالقوه هندوستان به باز ماندن تنگه هرمز نیاز دارند.

اگر ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
1
2
به یاد داشته باشید بستن تنگه هرمز هزینه بزرگی را هم شامل ایران خواهد کرد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین