کد خبر: ۵۳۹۵۲۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
شرکت‌های آلمانی باید از امکان ادامه سرمایه گذاری در ایران به میزان دلخواه برخوردار باشند

آلمان: اروپا تسلیم فشار آمریکا درمورد ایران نمی‌شود/به واشنگتن اجازه نمی‌دهیم به ما دیکته کند

«پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان با اعلام اینکه اروپا تسلیم فشار آمریکا در ارتباط با ایران نمی شود، گفت که آلمان و متحدانش به حمایت از شرکت های طرف معامله با ایران به رغم فشارهای واشنگتن ادامه می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
وی افزود: به واشنگتن اجازه نمی‌دهیم به ما دیکته کند که با چه کشوری داد و ستد داشته باشیم و از این رو به توافق هسته‌ای وین پایبند می‌مانیم به نحوی که ایران نتواند به سلاح اتمی دست یابد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از برلین، آلتمایر با اشاره به اینکه شرکت‌های آلمانی باید از امکان ادامه سرمایه گذاری در ایران به میزان دلخواه برخوردار باشند، گفت که دولت آلمان به همراه متحدان اروپایی‌اش در جستجوی راه‌هایی هستند تا تضمین شود که امکان تبادلات مالی همچنان وجود دارد. 

آلمان: اروپا تسلیم فشار آمریکا درمورد ایران نمی‌شود/به واشنگتن اجازه نمی‌دهیم به ما دیکته کند

براساس این گزارش، انجمن های تجاری آلمان هشدار داده اند که شرکت های آلمانی از سیاست‌های تحریمی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و همچنین اعمال تعرفه ها، متحمل زیان بالایی می شوند. 

وزیر اقتصاد آلمان در ادامه سخنان خود از سیاست ترامپ در زمینه اعمال تعرفه بر کالاهای اروپایی انتقاد کرد و گفت که تمهیداتی از این دست، رشد و اشتغالزایی را از بین می برد.

آمریکا با وضع تعرفه بر محصولات اروپایی به منظور حمایت از مشاغل آمریکایی، مناقشه تجاری تلافی جویانه ای را با کشورهای اروپایی به راه انداخته است.

آلمان: اروپا تسلیم فشار آمریکا درمورد ایران نمی‌شود/به واشنگتن اجازه نمی‌دهیم به ما دیکته کند

وزیر اقتصاد آلمان با اعلام اینکه جنگ تجاری باعث نابودی رشد اقتصادی و ایجاد جو بلاتکلیفی می شود، از توافقی که ماه گذشته بین ترامپ و «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در کاخ سفید منعقد شد، استقبال کرد و گفت که این توافق موقت، صدها هزار شغل را در اروپا نجات داده است.

در پی اعمال تعرفه های آمریکایی بر واردات فولاد و آلومینیوم اروپا و متقابلا وضع تعرفه های تلافی جویانه بروکسل بر کالاهای آمریکا، دو طرف درگیر مناقشه ای تجاری شده اند.

ترامپ همچنین تهدید کرده بود بر خودروهای وارداتی از اتحادیه اروپا تعرفه می بندد، اما پس از دیدار با یونکر در کاخ سفید پذیرفت در این زمینه دست نگه دارد.

آلتمایر در این خصوص گفت: توافق بین اتحادیه اروپا و آمریکا تنها می تواند گام نخست باشد. هدف ما برقراری نظم تجاری جهانی با تعرفه ها و حمایت گرایی کمتر و بازارهای آزاد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
کرامت سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
اگر به روانشناسی چهره اعتقاد داشته باشید خواهید دید ترس و نگرانی خاصی در چهره مقامات روسی،امریکایی و اروپایی مخصوصا" اقای سرگئی لاوروف و خانم ها موگرینی و مرکل به خوبی نمایان است. که نشان از داشتن یک نقطه ضعف و ترس و وحشت از لو رفتن یک موضوع مهم می باشد.
معنی نوشته فوق این است که اگر ایران از لحاط اقتصادی چنان تحت فشار قرار گیرد که کشور ایران دچار مشکل شود مقامات ایرانی یک موضوع را لو خواهند داد که لو دادن این موضوع می تواند به فروپاشی امریکا ، روسیه ، و اتحادیه اروپا منجر شود.

معنای خروج از برجام ایران چیزی جز افشای غیر واقعی بودن سلاح دروغین و خیالی اتمی نیست.

تمام کشورهایی که با دروغ سلاح خیالی بمب اتمی درگیرند و در واقع با کمک این دروغ در بین ملتها رعب و وحشت ایجاد می کنند و بر انها حکومت می کنند از خروج ایران از برجام (یا به معنای واقعی لو دادن دروغین بودن سلاح اتمی توسط ایران)
وحشت دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
اروپا به خاطر منافع خودش منافع ملت ایران رو ندیده میگیره . اروپا هیچ اهمیتی به همون روح برجام که ادعاش رو میکردن نداره چرا که اگر بود در واقع روح برجام صلح و امنیت و آرماش بود که ملت ایران از اون محرومند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
1
اولا که تموم شرکتهای همین المانی که سنگشو به سینه میزنید از ایران رفتن
دوما همین هفته پیش توی هامبورگ به هواپیمای ایران ایر بنزین ندادند
اینا رو داشته باش تا سوما و چهارما ش
sasan
|
Netherlands
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
نه آلمان بلکه تمام دولتهای اروپایی زیر بار آمریکا نمیروند ودولت آمریکا هم زیر بار اروپاییان
نمیرود بلکه به هم احترام میگذارند این با مسائل اقتصادی فرق میکند شرکتهای بزرگ
اروپا و آمریکا خود تصمیم گیرنده هستند برای منافع خودشان و دولتها هیچگونه نمیتوانند دخالت
کنند و این شرکتهآ هستند که با دستور ترامپ از ایران برای سرمایه گذاری میترسند و ایران را
ترک میکنند ربطی به دولت آلمان ندارد که بترسد یا نترسد کمپآنیها نمیخواند تاوان میلیونی
پس بدهند بنابراین دولت مستقل و سرمایه گذاران مستقل هستند هر کدام کار خودرا میکند .
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
این بابا آلمانی قبل از زدن این حرف هاش از آمریکا اجازه گرفته یا نه؟ تازه بعد از دبه کردن آمریکا در برجام و ترس اروپایی ها از آمریکا متوجه قدرت و حریت ایران در دنیا میشم دم خودمون گرم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین