کد خبر: ۵۳۹۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
امسال تصویر ۱۴ قلاده یوز ثبت شد

رؤیت یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران شاهرود

عباسعلی دامنگیر اظهارداشت: تصویر این قلاده یوز پلنگ آسیایی از سوی یک پژوهشگر وعکاس محیط زیست در پارک ملی توران ثبت شده است. وی با بیان اینکه پارک ملی توران یکی از مناطق حفاظت شده سمنان است که گونه‌های نادر جانوری متعددی را در خود دارد تصریح کرد: یوز پلنگ آسیایی یکی از گونه‌های نادر و در معرض خطر انقراض است که در پارک ملی توران زیست می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
عباسعلی دامنگیر، اظهارداشت: تصویر این قلاده یوز پلنگ آسیایی از سوی یک پژوهشگر وعکاس محیط زیست در پارک ملی توران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پارک ملی توران یکی از مناطق حفاظت شده سمنان است که گونه‌های نادر جانوری متعددی را در خود دارد تصریح کرد: یوز پلنگ آسیایی یکی از گونه‌های نادر و در معرض خطر انقراض است که در پارک ملی توران زیست می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه امسال در تصویر برداری‌های انجام شده تصویر 14 یوز آسیایی به ثبت رسیده است اضافه کرد: به دلیل اینکه پارک ملی توران یکی از زیستگاه‌های اصلی این گونه نادر جانوری است علاوه بر مردم محلی عکاسان و دوستداران محیط زیست نیز می توانند در یک گشت در منطقه این گونه جانوری را رؤیت و تصویر آنرا ثبت کنند.

دامنگیر با بیان اینکه بهترین منطقه حفاظت شده برای زیست یوزپلنگ آسیایی در کشور پارک ملی توران در استان سمنان است اضافه کرد: امنیت موجود در این منطقه که با تلاش شبانه‌‌روزی محیط بانان و همچنین مردم جوامع محلی به دست آمده یکی از عواملی است که سبب شده این گونه نادر به راحتی و با آسایش در این منطقه زیست کند.

وی وجود طعمه و همچنین حفاظت از این گونه نادر از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان را از دیگر عوامل وجود یوزپلنگ آسیایی در این منطقه عنوان کرد.

پارک ملی توران در شرق استان سمنان زیستگاه اصلی یوزپلنگ آسیایی است.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین