کد خبر: ۵۳۹۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰

بیشتر ایرانی‌ها فردی از اقوام را در تصادف از دست داده‌اند

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: متاسفانه امروزه تصادفات جاده ای بسیار عادی شده و بیشتر افراد در اطرافشان کسی را داشته اند که در حوزه تصادفات آسیب دیده است، به همین دلیل رسانه باید فرهنگ سازی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی صلواتی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در اصفهان وضعیت خوبی نداریم، تصریح کرد: متاسفانه روزانه دو تا سه نفر در تصادفات کشته می شوند و اگر به دو قانون ساده بستن کمربند ایمنی و استفاه از کلاه ایمنی توجه شود آمار کشته شدگان بسیار کاهش می یابد. سال گذشته در کاشان 38 مورد فوتی موتور سوار ثبت شد که اگر این افراد کلاه ایمنی داشتند، جان خود را از دست نمی دادند.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه بخش زیادی از تصادفات جاده ای ناشی از خواب آلودگی است، اضافه کرد: رانندگان در جاده های اصفهان دچار هیپنوتیزم جاده ای می شوند، به همین دلیل لازم است پس از هر 2 ساعت رانندگی، 10 دقیقه استراحت کنند، متاسفانه حدود بیش از 50 درصد تصادفات در استان اصفهان ناشی از عدم توجه به جلو و خواب آلودگی است.

وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دوسالانه عکس ایسنا که در نگارخانه سیتی سنتر اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: سوژه های خوبی برای این نمایشگاه انتخاب شده بود که نه تنها دغدغه اصفهان بلکه دغدغه ملی است و تصور می کنم حجم عکس ها بیش از این تعداد بوده، اما به هرحال اقدام خوبی در راستای نمایش دادن دغدغه های مردم است و امیدوارم ادامه دار باشد.

وی با اشاره به اهمیت بحث زاینده رود، ادامه داد: زاینده رود یک غصه ملی است و جای کار زیادی دارد باید نگاه ویژه ای در این بخش وجود داشته باشد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه همیشه جز خوانندگان ایسنا هستم، افزود: این خبرگزاری متعلق به دانشجویان است و این افراد آزاده ترین افرادی هستند که ذهنی دغدغه‌مند دارند.

وی در خصوص ایمنی راه های استان، گفت: اقدامات مختلفی در این حوزه انجام شده و تحقیقات نشان می دهد بیش از 70 درصد تصادفات مربوط به عوامل انسانی است. به همین دلیل نقش رسانه ها در این خصوص بسیار مهم است، زیرا رسانه با اطلاع رسانی باید به مردم آموزش دهند و آنها را حساس کند.


وی با بیان اینکه در حوزه راهداری اقدمات متعددی در بحث تعریض شانه راه ها، نصب نیوجرسی و .... انجام شده است، افزود: برای تامین ایمنی راه ها، اقدامات بسیاری بیش از اعتبارات انجام شده است، هم‌چنین در استان 105 دوربین کنترل سرعت نصب شده و تا پایان سال، عمده محورهای اصلی استان را پوشش خواهیم داد.

صلواتی با بیان اینکه در سال 84 در راه های استان 24 هزار فوتی داشتیم که در سال 96 این عدد به 16 هزار نفر رسید، تاکید کرد: اگر این مسئولیت همگانی یعنی امر به قانون و نهی از تخلف برای همه ایجاد شود اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و امیدوارم امسال بتوانیم حداقل 10 درصد این عدد را کاهش دهیم.

وی در خصوص اعتبارات ایمنی راه ها، افزود: با وجود وضعیت بد اعتباری کشور، اما اعتبارات بحث های ایمنی کاهش پیدا نکرده است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در خصوص رفع نقاط پرتصادف، گفت: اقدام نخست شناسایی نقاط پرتصادف بود که 109 نقطه در استان طی سال گذشته به عنوان نقاط دارای تصادف شناسایی شد که این نقاط به ستاد ارسال شد و در نهایت 67 نقطه به عنوان نقاط پرتصادف استان مشخص شد و پس از آن بحث آشکار سازی این نقاط انجام و اقدامات ایمنی آن نیز لحاظ شد، هم‌چنین در سال جاری اقدامات اولیه و اصلاحی بخش زیادی از نقاط پرتصادف انجام خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
سرانه حوادث جاده چند برابر غزه لبنان است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین