کد خبر: ۵۳۹۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۷

از این پس اطلاعات تمامی دانشمندان در دسترس خواهد بود

استارتاپ "پرایمر"(Primer) برنامه‌ای طراحی کرده است که با استفاده از "هوش مصنوعی" دانشمندانی را که اطلاعات آنها در ویکی‌پدیا ثبت نشده است، شناسایی می‌کند و زندگی نامه‌ آنها را می‌نویسد.
آفتاب‌‌نیوز :
"یادگیری ماشین" که یکی از شاخه‌های پرکاربرد "هوش مصنوعی" است، به تازگی برای اسکن مطالعات علمی و اخبار دانشمندان مورد استفاده قرار گرفته است. هدف از این کار شناسایی دانشمندان برجسته‌ای است که در "ویکی‌پدیا" معرفی نشده‌اند.

بسیاری از این دانشمندان "زن" هستند و عدم وجود اطلاعات آنها در محبوب‌ترین دایرة المعارف دنیا مسئله‌ای قابل توجه است.

گفتنی است، ۸۲ درصد از زندگی‌نامه‌هایی که در "ویکی‌پدیا" نوشته شده است، راجع به مردها است.

این پروژه توسط یک استارتاپ "هوش مصنوعی" تحت عنوان "پرایمر"( Primer) رهبری می‌شود.

"جان بوهانون"(John Bohannon) مدیر تحقیقاتی استارتاپ "پرایمر" اظهار کرد، ما ابزاری تحت عنوان "Quicksilver" توسعه داده‌ایم که قادر به خواندن ۵۰۰ میلیون سند منبع است.

این ابزار دانشمندانی که در ویکی‌پدیا معرفی نشده‌اند ولی در عین حال در منابع مختلف ذکر شده‌اند را شناسایی می‌کند و سپس یک مقاله پیش‌نویس اولیه در مورد آن‌ها و اقدامات آن‌ها می‌نویسد.

به عنوان مثال، در این ابزار، هوش مصنوعی موفق به نوشتن مقاله‌ای راجع به "ترزا وودروف"( Teresa Woodruff) شد.

اطلاعات وی در ویکی‌پدیا ثبت نشده است ولی نامش در مجله "Time" به عنوان "تاثیرگذارترین افراد سال ۲۰۱۳" درج شده است. وی موفق به طراحی "تخمدان" چاپ سه بعدی برای موشها شده است.

شرکت "پرایمر" گفت: گرچه که این مقاله راجع به وی مقدماتی است، ولی واضح و با منبعی مشخص است.

این استارتاپ تاکنون ۴۰ هزار دانشمندی که در ویکی‌پدیا ثبت نشده‌اند را شناسایی کرده است و خلاصه زندگی‌نامه ۱۰۰ محقق را از طریق "هوش مصنوعی" منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ورج، یکی از محققان این پروژه اعلام کرد، با برنامه "Quicksilver" مخاطبان قادر خواهند بود که با سرعتی بالا، به اطلاعاتی با منبع مشخص از دانشمندان دست یابند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین