کد خبر: ۵۳۹۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

خواص شربت هفت عرق؛ از لاغری تا کاهش چربی خون

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف شربت هفت عرق را در کاهش اشتها و وزن، چربی سوزی و لاغری موثر دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
لاغری مستلزم مصرف غذا‌های کم کالری، پرهیز از استفاده از فست فود‌ها و مواد غذایی حاوی نشاسته، حجیم و سنگین است؛ برای لاغر شدن علاوه بر رعایت رژیم غذایی مناسب داشتن تحرک و فعالیت بدنی به ویژه انجام دادن نرمش‌های ملایم ضروری است.

شربت هفت عرق (عرق زنیان، زیره سبز و سیاه، کرفس، شوید، کاسنی و سیر) یکی از نوشیدنی‌هایی است که به کاهش وزن و لاغری بدن کمک شایانی می‌کند که حاوی انواع ویتامین‌های A.، C.، E.، K.، گروه ویتامین‌های B. مانند B. ۱، B. ۲، B. ۳، B. ۵، B. ۶، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، مس، فولات، سلنیوم، روی و فسفر است.

برای بررسی خواص شربت هفت عرق و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق اظهار کرد: این شربت نقش موثری در کاهش اشتها و وزن، چربی سوزی، لاغری، تقویت دستگاه گوارش و عملکرد بهتر روده‌ها دارد.

وی درباره خواص دیگر شربت هفت عرق بیان کرد: این شربت ضد نفخ و بادشکن است و معده و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند؛ شربت هفت عرق تاثیر چشمگیری در سلامتی سیستم قلبی و عروقی دارد و از بروز سکته‌های قلبی و مغزی در افراد جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت هفت عرق حافظه را تقویت و از ابتلای افراد به آلزایمر و پارکینسون پیشگیری می‌کند؛ این شربت نقش موثری در تصفیه خون، پاکسازی کبد، کلیه‌ها و دفع سنگ کلیه دارد.

عظمایی تاکید کرد: شربت هفت عرق به کاهش چربی خون و چربی کبد (کلسترول و تری گلیسرید) کمک شایانی می‌کند؛ این شربت برای مبتلایان به التهاب مفاصل (آرتریت) و آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) مفید است.

وی تصریح کرد: شربت هفت عرق سردرد و افسردگی را برطرف و بینایی را هم تقویت می‌کند؛ این شربت تاثیر بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن، جوان‌سازی پوست و مو و استحکام استخوان‌ها دارد.

موارد منع مصرف شربت هفت عرق

عظمایی درباره موارد منع مصرف شربت هفت عرق یادآوری کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار و شیرده ممنوع است.
مواد لازم برای تهیه ۱۰ لیتر شربت هفت عرق برای یک دوره درمانی

عرق زیره سبز یک و نیم لیتر
عرق زیره سیاه یک لیتر
عرق زنیان یک و نیم لیتر
عرق شوید یک و نیم لیتر
عرق کرفس یک لیتر
عرق سیر یک لیتر
عرق کاسنی یک لیتر
سرکه سیب نیم لیتر
عسل ۵۰۰ گرم

طرز تهیه شربت هفت عرق

-همه عرقیجات را با هم مخلوط کنید.
-موقع مصرف به ازای یک لیوان از شربت هفت عرق نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق مرباخوری عسل اضافه کنید.
-این شربت روزانه سه لیوان، ۳۰ دقیقه قبل از ناهار، شام و نیم ساعت پیش از خواب میل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین