کد خبر: ۵۳۹۹۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹

قولی که العبادی به اردوغان داد

رئیس جمهوری ترکیه و همتای عراقی وی در کنفرانس خبری مشترکی شرکت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز سه شنبه و در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق در مجتمع ریاست جمهوری این کشور در آنکارا اعلام کرد: سرنوشت ترکیه و عراق از هم جدا نیست. امنیت، رفاه و ثبات عراق، به منزله امنیت، رفاه و ثبات ترکیه نیز هست.

رئیس جمهوری ترکیه در این خصوص گفت: افتتاح پایانه مرزی دوم برای عراق و هم برای کشورمان مفید خواهد بود. اقدامات لازم در این رابطه را انجام خواهیم داد. روابط ما با عراق گسترده‌تر خواهد شد. آماده‌ایم که با دولت جدید عراق برای گسترش راوبط در بخش‌های حیاتی به ویژه حوزه امنیت و همچنین اقتصاد همکاری کنیم.

رجب طیب اردوغان ادامه داد: ما دغدغه عراق را دغدغه خود می‌دانیم. همچنین آماده‌ایم که هرآنچه لازم است را برای بازسازی دوباره این کشور انجام دهیم.

نخست‌وزیر عراق نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: در خصوص امنیت مرز‌ها با ترکیه اتفاق نظر داریم. مایل به حضور هیچ کدام از گروه‌ک‌های تروریستی در داخل مرز‌های عراق نیستیم و در مقابل آن خواهیم ایستاد.

حیدر العبادی در ادامه افزود: درباره لیر ترکیه در کنار این کشور هستیم و از هرگونه اقدام آنکارا در این مورد حمایت می‌کنیم.

مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین