کد خبر: ۵۳۹۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸

معاون رییس جمهوری: بستن یک کسب و کار خیانتی بزرگ به کشور است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه باید از بسته شدن کسب و کار‌ها جلوگیری کرد، گفت: بستن یک کسب و کار خیانتی بزرگ به کشور و خدمت به دشمنان ایران اسلامی محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سورنا ستاری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری کرمانشاه که در استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های منابع عظیم ایران، اظهار داشت: باید بررسی کرد و دید که چرا با وجود این همه منابع عظیم اقتصادی، ایران در رده ۱۶ جهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه نفت یک بلای فرهنگی و ساختاری در اقتصاد ایرانی است، گفت: امروز کشور‌های پیشرقته جهان با استفاده از فناوری منابع زیرزمینی خود بیشترین استفاده و از خام فروشی جلوگیری می‌کنند.


معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید کسب و کار‌های جدید ایجاد کرد، اظهار داشت: یکی از بزرگترین خیانت‌ها در کشور می‌تواند پایین آوردن کرکره کسب و کار مردم و ایجاد مشکل سر راه ان‌ها است.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در کشور توسعه و پیشرفت ایجاد کنیم به زیست بومی جدید نیاز داریم که در آن به نیروی انسانی توجه کنیم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه با گسترش دودکش‌های صنعتی نمی‌توانیم به توسعه برسیم، گفت: درآمد حاصل از تولید ۶۰ کیلوگرم یک کارخانه بیوتک با تولید یک سال کارخانه سیمان برابری می‌کند.


این مقام ارشد دولتی با اشاره به وجود سه هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور گفت: خوشبختانه این شرکت‌ها با رونق کسب و کار خود توانستند سال گذشته به رقم فروش ۶۰ هزار میلیارد تومان برسند.

ستاری خاطرنشان کرد: تنها در بحث نانو توانستیم سال گذشته به رقم فروش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی برسیم و هم اکنون از نظر مقالات حوزه نانو در رتبه چهارم جهان قرار داریم.
ستاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مهاجرت نخبگان اشاره کرد و گفت: نمی‌توانیم با پول از مهاجرت نخبگان جلوگیری کنیم، آن‌ها به دنبال آن هستند که مفید واقع شوند.


وی افزود: حتی از نخبگانی که قصد بازگشت به ایران را ندارند نیز راهنمایی‌های لازم را دریافت و از حضور آنان استفاده خواهیم کرد.

ستاری با بیان اینکه در زمینه مهاجرت رتبه بالایی در جهان نداریم، افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی ۱۷۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم و حدود ۱۰۰ هزار دانشجوی ایرانی نیز در خارج از کشور تحصیل می‌کردند که ۵۶ هزار نفر آن‌ها در آمریکا مشغول به تحصیل بودند و این یعنی بیش از ۳۰ درصد دانشجویان کشور در خارج از کشور تحصیل می‌کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تصریح کرد: هم اکنون ۴.۵ میلیون دانشجو در کشور داریم که یک درصد این جمعیت در خارج از ایران تحصیل می‌کنند.


ستاری افزود: در بحث مهاجرت به کانادا آمار مهاجرت ایرانیان سال گذشته به یک سوم کاهش پیدا کرد و از ۱۶ هزار نفر در سال‌های گذشته به پنج هزار نفر رسید.

وی با اشاره به شروع سیاست جذب دانشجویان خارج از کشور گفت: از ۲ سال پیش این طرح شروع شده و طی این مدت بیش از یک هزار و ۱۰۰ نخبه به کشور بازگشتند که ۸۰ درصد آن‌ها در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کرده اند.

به گفته معاون رییس جمهوری، ۶۰ شرکت و دانشگاه به عنوان پایگاه جذب دانشجویان در کشور انتخاب شده اند.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین