کد خبر: ۵۴۰۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

چمنیان: تا چند سال آینده فوتبال ایران از بازیکنان با استعداد بهره‌مند می‌شود

مدیر فنی تورنمنت مناطق ۹ گانه استعدادیابی زیر ۱۴ سال فدراسیون فوتبال از شکل‌گیری شبکه گسترده بازیکنان با استعداد خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
نسل قبلی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با هدایت عباس چمنیان توانست بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران در یک جام جهانی را به دست بیاورد. بعد از این تجربه موفق فدراسیون فوتبال به دنبال اجرای برنامه‌ای بود تا روند موفقیت‌آمیز فوتبال پایه از رده نوجوانان ادامه داشته باشد. عباس چمنیان که در سمت خود ابقا شده و همچنان سرمربی تیم ملی نوجوانان است، در گفت‌وگو با ایسنا درباره آغاز پروسه استعدادیابی فدراسیون فوتبال از بازیکنان زیر ۱۴ سال اظهار کرد: تورنمنت استعدادیابی کشوری با شرکت تیم‌هایی از مناطق ۹ گانه کشور از روز گذشته در مشهد آغاز شده است. در این پروسه تیم‌ها به رقابت با هم می‌پردازند و بازیکنان مستعد توسط کارشناسان و مربیان ارزش‌گذاری می‌شوند.

مدیر فنی تورنمنت مناطق ۹ گانه استعدادیابی زیر ۱۴ سال فدراسیون فوتبال هدف از آغاز این پروسه را اتصال استعدادهای فوتبال ایران با رده‌های بالاتر عنوان کرد و افزود: با این پروسه بازیکنان یکی دو سال زودتر وارد چرخه فوتبال ملی می‌شوند و ما مانند گذشته و در آستانه رقابت‌ها به استعدادیابی نمی‌پردازیم. همان طور که می‌دانید نوجوانان حلقه اتصال استعدادها از رده پایه به رده بزرگسالان هستند و در این سن و سال فوتبال خود را شکل می‌دهند چرا که در رده نوجوانان میزان یادگیری و فراگیری بسیار بالاست.

او درباره مناطق ۹ گانه این تورنمنت گفت: هر منطقه متشکل از چند استان است تا به این ترتیب مشکل مسافت و جابه‌جایی حل شود. استعدادیاب‌های فدراسیون فوتبال در این مناطق بازیکنان را زیر نظر گرفته‌اند و بهترین بازیکنان در قالب نماینده هر کدام از مناطق به مشهد آمده‌اند و با همدیگر رقابت می‌کنند. البته در این تورنمنت منطقه خوزستان حضور ندارد. در واقع در هر تیم ۱۵ بازیکن حضور دارد که جمعا ۱۲۰ نفر زیر نظر کارشناسان و استعدادیاب‌ها فعالیت می‌کنند.

چمنیان با اشاره به گستردگی این استعدادیابی گفت: در هر کدام از مناطق چندین تیم تشکیل شده و به دقت عملکرد بازیکنان زیر ۱۴ سال مورد بررسی قرار می‌گیرد. در طول تورنمنتی که در مشهد برگزار می‌شود، کارگاه‌های آموزشی برای بازیکنان و مربیان پیش‌بینی شده است. تمام بازی‌ها به طور کامل زیر نظر کارشناسان قرار دارد و هماهنگی بسیار خوبی برای آموزش این بازیکنان جوان صورت گرفته است. با این اتفاق شبکه گسترده‌ای از بازیکنان نخبه و بااستعداد تشکیل می‌شود تا در سال‌های آینده فوتبال ایران از این موضوع منتفع شود.

مدیر فنی تورنمنت مناطق ۹ گانه استعدادیابی زیر ۱۴ سال فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این تورنمنت در محیط بسیار خوبی برگزار می‌شود گفت: شهر مشهد و دانشگاه فردوسی امکانات بسیار خوبی را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده و این تورنمنت به خوبی پیش می‌رود. بازیکنان کاملا نظارت می‌شوند و تمام کارشناسان هر لحظه آن‌ها را زیر نظر دارند. وقتی که چنین فضایی فراهم شود بازیکنان بااستعداد کشف خواهند شد و به راحتی می‌توانیم به پرورش استعداد آن‌ها بپردازیم. در صورت ادامه این پروسه فوتبال ایران می‌تواند از بازیکنان جوان و بااستعداد بهره‌مند شود.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین