کد خبر: ۵۴۰۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

آرایشگاه‌های خانگی تهدیدی بزرگ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ارائه خدمات پوستی غیر بهداشتی در آرایشگاه‌های زنانه غیر رسمی تهدید بسیار بزرگی برای بانوان است.
آفتاب‌‌نیوز :
 کمال حیدری روز گذشته (سه شنبه) در نشست خبری که در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار شد با بیان اینکه ارائه خدمات پوستی غیر بهداشتی در آرایشگاه‌های زنانه خانگی و غیر رسمی تهدید بسیار بزرگی برای بانوان است، اظهار کرد: احتمال انتقال بیماری‌های واگیر در این اماکن بسیار بالا است.

وی ادامه داد: درصد زیادی از لوازم آرایشی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و یکی از دلایل آن تقاضای بالا در این بازار است. در نتیجه اگر جلوی قاچاق لوازم آرایشی گرفته شود، اجناس تقلبی نیز در این بازار کاهش پیدا می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت وجود اجناس تقلبی لوازم آرایشی است که تشخیص اصل بودن این لوازم برای مردم بسیار سخت شده است.

لوازم آرایش تقلبی در بازار محدود است

هم چنین، جعفر اطیار- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اصفهان،در پاسخ به سوالی مبنی براینکه 90 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی در اصفهان تقلبی است، گفت: این آمار نادرست است زیرا کلیه لوازم آرایشی موجود در استان اصفهان دارای نشانه‌های شناخته‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمامی برندهای موجود در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی از گمرک ترخیص می‌شوند، خاطر نشان کرد: درنتیجه مطلوب بودن این لوازم از طریق سازمان غذا و دارو تأیید شده است؛ البته ممکن است 2 تا 3 درصد اجناس تقلبی نیز وجود داشته باشد اما این میزان به هیچ عنوان به 90 درصد نمی‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اصفهان، تصریح کرد: بازرسی اصناف، بازرسی سازمان صنعت و معدن و دیگر سازمان‌های مربوطه بر فروشندگان لوازم آرایشی نظارت داشته و جنس تقلبی به هیچ عنوان در بازار لوازم آرایشی بهداشتی وجود ندارد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین