کد خبر: ۵۴۰۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

رقابت گریزمان و مودریچ در تالین برای کسب توپ طلا

مهاجم اتلتیکومادرید و هافبک رئال مادرید در حالی در سوپر جام اروپا برابر هم قرار می‌گیرند که این بازی می‌تواند آنها را به کسب توپ طلا نزدیک کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از آس، آنتوان گریزمان و لوکا مودریچ دوباره برای فتح جام برابر هم قرار خواهند گرفت. این اتفاق یک ماه پس از فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه این بار در تالین استونی رخ می‌دهد و اتلتیکومادرید برابر رئال مادرید امشب (چهارشنبه) در سوپرجام اروپا به مصاف هم می‌روند. پانزدهم جولای فرانسه توانست با پیروزی چهار بر دو مقابل کرواسی قهرمان جهان شود. مهاجم فرانسوی گل دوم تیمش را از روی نقطه پنالتی‌ به ثمر رساند. در مقابل مودریچ با چشمانی گریان توپ طلای این بازی‌ها را به عنوان بهترین بازیکن جام دریافت کرد.

عملکرد فردی مهاجم اتلتیکومادرید و هافبک رئال مادرید در جام جهانی باعث شده تا  او به عنوان شانس کسب توپ طلا در کنار لیونل مسی و کریستیانو رونالدو قرار بگیرد. مهاجم آرژانتینی و پرتغالی، دو ستاره جهان فوتبال در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی به ترتیب برابر فرانسه و اروگوئه شکست را تجربه کردند و خیلی زود با این رقابت‌ها خداحافظی کردند. به همین خاطر ممکن است مسی و رونالدو پس از ۱۰ سال در کسب توپ طلا ناکام بمانند.

گریزمان به همراه کیلیان ام‌باپه رهبر تیمش در کسب این موفقیت بود. او با به ثمر رساندن چهار گل و سه پاس گل نقش مهمی در مراحل حذفی داشت. مهاجم اتلتیکو مادرید پس از گلزنی در مرحله گروهی مقابل استرالیا توانست این کار را برابر آرژانتین نیز تکرار کند. او در مرحله یک چهارم نهایی برابر اروگوئه گلزنی کرد و همچنین در گل نخست بازی تاثیرگذار بود و به رافائل واران پاس گل داد. گریزمان برابر بلژیک یک ضربه آزاد زد و ساموئل اومتیتی توانست از طریق ضربه سر آن را به گل تبدیل کند. مهاجم فرانسوی دوباره در فینال از روی نقطه پنالتی‌ گلزنی کرد. او توانست در جام جهانی سه بار جایزه بهترین بازیکن دیدار را به خود اختصاص دهد.

از طرفی مودریچ از میانه میدان رهبر تیمش بود و در تاریخ سازی تیم‌ ‌ملی کرواسی که برای نخستین بار توانست راهی فینال شود، نقش مهمی داشت. کاپیتان این تیم در دو بازی نخست توانست گلزنی کند. او برابر نیجریه از روی نقطه پنالتی‌ گلزنی کرد و دروازه آرژانتین را با یک شوت از پشت محوطه جریمه باز کرد. هافبک رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی برابر روسیه به ویدا پاس گل داد. همچنین توانست سه بار جایزه بهترین بازیکن دیدار را کسب کند و در نهایت توپ طلای جام جهانی را به دست آورد.

اکنون گریزمان و مودریچ برای فتح سوپر جام اروپا برابر هم قرار خواهند گرفت. اتلتیکومادرید در حالی قهرمان لیگ اروپا شد که گریزمان دو گل مقابل مارسی در فینال به ثمر رساند. در طرف دیگر رئال مادرید با پیروزی سه بر یک مقابل لیورپول توانست برای سومین سال پیاپی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود. هر دو بازیکن هفته‌ گذشته به تمرینات تیم‌های‌شان بازگشتند. با این حال به احتمال فراوان در ترکیب اصلی تیم‌های‌شان حضور داشته باشند چون از بازیکنان کلیدی اتلتیکو و رئال مادرید محسوب می‌شوند.

نخستین عنوان اروپایی در فصل جدید با رقابت دو بازیکن همراه خواهد شد که می‌توانند توپ طلای سال ۲۰۱۸ را کسب کنند و بهترین بازیکن سال شوند. این بازی فرصت دیگری است تا گریزمان و مودریچ به حکمرانی مسی و رونالدو در کسب جوایز ذکر شده پایان دهند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین