کد خبر: ۵۴۰۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵

سالی سه میلیون یورو برای حمایت از "فُک‌"ها/نقش فک خزری بر کشتی‌های کشتیرانی ایران

رئیس مرکز تحقیقات و درمانی فک هلند گفت: سالانه سه میلیون یورو برای حفاظت از فک از سوی دوستداران این گونه ارزشمند در دنیا کمک می‌شود و این مبلغ صرف آموزش به نجات و حفاظت از فک‌ها می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 "لنی هارت"، امروز در همایش "صیانت از زیستمندان دریای خزر" گفت: فک خزری از گونه‌های ارزشمند در جهان است. خیلی خوشحالم  به مردمی کمک می‌کنم که به جد در فکر حمایت از فک خزری هستند.

رئیس مرکز تحقیقات و درمانی فک هلند تصریح کرد: فلسفه کاری این است که نجات و حفاظت از فک خزری با اهالی بومی و مردم باشد و باید بر این امر تمرکز کنیم.

هارت با بیان اینکه بدون کمک اهالی نجات فک خزری بی‌فایده است، خاطرنشان کرد: باید ماهیگیران به عنوان دوست در کنار ما باشند تا در پیشبرد اهدافمان سریعتر حرکت کنیم.

وی افزود: ایران در حمایت از فک خزری قدمهای موثری برداشته است. هدف ما دفاع و حمایت از خزر و گونه‌های ارزشمندش است.

هارت با تاکید بر اینکه کشورهای حاشیه خزر در جلوگیری از کشته شدن فک خزری باید هماهنگ باشند، تصریح کرد: به بچه‌ها و دانش‌آموزان بیاموزیم که حفاظت از فک خزری کاری ضروری است . 

این بانوی فعال محیط زیستی از کشور هلند گفت: در حمایت از فک خزری ایران را به عنوان کشور الگو در نظر گرفتیم. خوشحالیم که ایران را انتخاب کردیم. می‌دانیم که آموزش‌ها موثر خواهند بود. علاوه بر ایران در روسیه و قزافستان آموزش‌های عملی و تئوری خواهیم داشت.

هارت با بیان اینکه همه دنیا در حفاظت از فک خزری مسئول هستند، افزود: منقش شدن کشتی‌های کشتیرانی خزر به تصویر فک خزری اتفاقی ارزشمند است. این کشتیرانی، سفیر حفاظت از  فک خزری است.

وی اظهار کرد: فک، چهره زیبا و سمبل سلامت دریای خزر است. توجه به فک بهانه‌ای مهم برای توجه دنیا به دریای کاسپین است.

به گزارش ایسنا،رئیس مرکز تحقیقات و درمانی فوک هلند تصریح کرد: گروه مختلفی از کشورهای دیگر مخالف هستند که این کارها در ایران انجام شود، اما ما به کار خود ادامه خواهیم داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین