کد خبر: ۵۴۰۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

محمود حجتی: افزایش قیمت میوه‌های سردرختی ناشی از سرمای سال پیش است!

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما کمبود میوه در زمینه‌ی میوه‌های سردرختی داریم که بخشی از مساله افزایش قیمت به این موضوع مربوط است، اما آنچه که دولت پیگیری می‌کند مربوط به کالاهای اساسی است که قیمت آن هم توسط سازمان بازرسی و حمایت پیگیری می‌شود تا در بازار به قیمت منطقی عرضه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود حجتی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این پرسش که علت گرانی قیمت میوه و دلالی در این زمینه چیست و کارشناسان محمود حجتی: افزایش قیمت میوه‌های سردرختی ناشی از سرمای سال پیش است!وزارت جهاد کشاورزی برای این موضوع چه اقداماتی انجام داده‌اند، گفت: آنهایی که دولت دنبال می‌کند کالاهای اساسی است. میوه‌های سردرختی بخش عمده‌ای از آن متاثر از سرمایی است که در اواخر فروردین‌ماه داشتیم و خسارت سنگینی به باغداران ما زد که برآورد ما از این خسارت 11 میلیارد تومان است.

وی افزود: ما کمبود میوه در زمینه‌ی میوه‌های سردرختی داریم که بخشی از مساله افزایش قیمت به این موضوع مربوط است، اما آنچه که دولت پیگیری می‌کند مربوط به کالاهای اساسی است که عمدتا در سفره‌های مردم باید باشد و قیمت آن هم توسط سازمان بازرسی و حمایت پیگیری شود تا در بازار به قیمت منطقی عرضه شود.

به گزارش ایسنا، وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در مورد گندم هم خوشبختانه خرید ما این روزها از مرز سال گذشته عبور کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر شهریورماه‌  ان‌شاءالله تا نزدیک 10 میلیون تن برسد. خوشبختانه دولت در ارتباط با تامین منابع تقریبا تمام منابع را داده است و بخشی از آن هم  پیگیری می‌شود که در دستور کار قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین