کد خبر: ۵۴۰۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
با اشاره به صدور اجازه مذاکره ظریف و کری در دولت یازدهم:

رهبر انقلاب: در برجام، اشتباه کردم اجازه دادم وزیر خارجه‌ی ما با آمریکایی‎ها صحبت کند/ ضرر کردیم

جمله تحریف شده منتسب به رهبر انقلاب در دیدار 22 مرداد ماه تکذیب و اصل آن منتشر شد. رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: «در قضیه‌ی برجام، بنده اشتباه کردم اجازه دادم که وزیر خارجه‌ی ما با آن‌ها صحبت کند، ضرر کردیم.»
آفتاب‌‌نیوز :
این بیانات  ناظر به صدور اجازه برای مذاکرات وزیر خارجه دولت یازدهم با همتای آمریکایی‌اش بوده، رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: «در رهبر انقلاب: اشتباه کردم اجازه دادم وزیر خارجه‌ی ما با آمریکایی‎ها صحبت کندقضیه‌ی برجام، بنده اشتباه کردم اجازه دادم که وزیر خارجه‌ی ما با آن‌ها صحبت کند، ضرر کردیم.»

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ حضرت آیت الله خامنه‎ای با بیان اینکه " آمریکا، حال هم پیشنهاد مذاکره داده؛ اینکه مسئله‌ی جدیدی نیست، از اول انقلاب بوده است، در تشریح این پرسش که "چرا مذاکره نمی‌کنیم؟"، تصریح کرده بودند: آمریکایی‌ها فرمول مذاکراتی‌شان این است: چون آمریکایی‌ها متکی هستند به قدرت و پول، مذاکره را داد و ستد می‌دانند. آمریکا وقتی با یک طرفی می‌خواهد مذاکره کند، اهداف اصلی را مشخص می‌کند و از این اهداف یک قدم هم عقب نمی‌نشیند. آن‌ها از طرف مقابلِ مذاکره مطالبه‌ی امتیاز نقد می‌کنند و اگرچنانچه طرف مقابل از دادن امتیاز امتناع کند، هیاهو و جنجال می‌کنند تا کم بیاورد. خود آمریکا در مقابل آنچه نقد می‌گیرد، چیز نقدی نمی‌دهد؛ فقط وعده‌ی قرص و محکم می‌دهد و با وعده، دلِ طرف مقابل را خوش می‌کند. مرحله‌ی آخر هم وقتی کار از کار گذشت و نقدها را گرفت، زیر همین وعده‌ها می‌زند. این روش مذاکره‌ی آمریکایی است. حالا با این دولت متقلب باید مذاکره کرد؟

رهبر انقلاب افزودند: برجام نمونه‌ی واضح همین مسئله بود. تازه بنده خیلی سخت‌گیری می‌کردم. البته خطوط قرمزی هم که مشخص کردیم رعایت نشد. جمهوری اسلامی هر وقت به آن اقتداری برسد که فشار و هوچی‌گری آمریکا رویش تأثیری نگذارد، می‌تواند با آمریکا مذاکره کند. امروز چنین چیزی نیست. بنابراین امام مذاکره با آمریکا را ممنوع کرد و من هم ممنوع می‌کنم.

ایشان گفته بودند: آمریکا در ادبیاتش در نیم‌سال اخیر وقیح‌تر و بی ادب‌تر شده. قبلاً هم در حرفشان ادب دیپلماتیک را کمتر رعایت می‌کردند اما اخیراً در مواجهه با همه‌ی کشورها بی‌ادب‌تر شده‌اند. نمونه‌اش اینکه در هفته‌ی گذشته سعودی‌ها دو جنایت انجام دادند: حمله به بیمارستان و حمله به ۴۰-۵۰ کودک بی‌گناه. بچه‌ی ۸-۹ساله در خانه دارید؟ این مصیبت چقدر بزرگ است. دل آدم می‌لرزد. خب وجدان دنیا تکان خورد اما آمریکا چه کرد؟ به‌جای اینکه این جنایت را محکوم کند گفت ما با سعودی‌ها رابطه‌ی استراتژیک داریم. این بی‌حیایی نیست؟ همین کاری که رئیس‌جمهور آمریکا کرد که ۲-۳هزار بچه را از مادرهایشان چون مهاجر بودند جدا کرد و در قفس گذاشت؛ این جنایت در تاریخ سابقه دارد؟

حضرت آیت الله خامنه‎ای افزودند: آمریکایی‌ها اخیراً درباره‌ی ما هم بی‌شرمانه حرف می‌زنند. غیر از تحریم دو چیز دیگر را مطرح می‌کنند: یکی مسئله‌ی جنگ و یکی مذاکره. شبح جنگ را مطرح می‌کنند تا ترسوها را بترسانند. در مسئله‌ی مذاکره هم یک بازی پیش‌پاافتاده می‌کنند. یکی می‌گوید مذاکره با پیش‌شرط یکی می‌گوید مذاکره بدون پیش‌شرط. دو کلمه در این باره به مردم بگویم: «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد. این خلاصه‌ی حرف بود که همه‌ی مردم ایران بدانند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین