کد خبر: ۵۴۰۴۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

آیا آرایش سیاسی جدید با تشکیل حزب لاریجانی در حال شکل‌گیری است؟

بهروز نعمتی از جلسه با لاریجانی و نزدیک بودن فعالیت های حزب رهروان خبر داد. او تاکید کرد که ممکن است نام حزب «رهروان» نباشد.
آفتاب‌‌نیوز :
حزب جدیدی در راه است و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی فصل تازه ای از سیاست ورزی خود را آغاز می کند. او هیچ وقت یک چهره حزبی نبوده و تا همین جا هم با بهره گیری از ساختار پارلمان پیش آمده است. اکنون اما هوای دیگر در سر دارد. او مقدمات ایجاد حزبی را فراهم می کند که حرف و حدیث ها در مورد آن از مدت ها قبل آغاز شده است. اخبار یکی دو ماه گذشته اما نشان می دهد که حصول نتیجه نزدیک است. کار از تشکیل جلسه با نمایندگان ادوار گذشته و آنطور که بهروز نعمتی خبر داده بود حزب مورد بحث تا شهریور ماه فعالیت خود را آغاز می کند. شاید تشکیل این حزب را بتوان یکی از اولین اثرات جلسه های مشورتی و منظم و هفتگی علی لاریجانی با ناطق نوری به حساب آورد. هرچه باشد این سیاستمدار کهنه کار اصولگرا از سال ها قبل کمر به رئیس جمهور کردن لاریجانی بسته بود. آن زمان به واسطه ناهماهنگی ها در جریان اصولگرا به مقصود نرسید اما حالا که فضای سیاسی کشور از چهره های میانه رو استقبال می کند و نظارت استصوابی اصلاح طلبان را تا جایی به عقب رانده که در دوگانه لاریجانی – جهانگیری جانب لاریجانی را بگیرند؛ فرصت از هر لحاظ مهیا است. اکنون بهترین زمان برای سرمایه گذاری روی مهره ای همچون لاریجانی است و برای این کار باید ابزار و ساز و کاری دست و پا کرد. ابزاری که بی گمان «حزب» است. حزبی تحت عنوان «رهروان» یا هر اسم دیگری. 

به گزارش آفتاب، بهروز نعمتی عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان مجلس که از چهره های نزدیک به لاریجانی است با تاکید بر اینکه اسم حزب مورد نظرشان «رهروان» نیست گفته که «یکی دو بار با آقای لاریجانی در خصوص این حزب جلسه‌ داشتیم.» به نظر می رسد تاکید نعمتی در مورد نام حزب پاسخی به گزارش هفته گذشته روزنامه اعتماد است. این روزنامه اصلاح طلب در این باره نوشته بود « در شرايطي از حزب به عنوان «رهروان» نام برده شده كه در مدت ٣، ٤ سال اخير، نام‌هايي همچون «رهروان ولايت»، «رهروان»، «مستقلين»، «مستقلين ولايي»، «معتدلين»، «اعتدالي‌ها» و اسامي ديگري از اين دست، به عنوان نام اين حزب مطرح بوده اما حالا اين‌طور كه نعمتي گفته، قرار است با همان عنوان «رهروان» آغاز به كار كند ... ماجرا از اين قرار است كه «رهروان ولايت» نام فراكسيون اكثريت مجلس نهم بود؛ فراكسيوني به رياست كاظم جلالي، رييس وقت و فعلي مركز پژوهش‌هاي مجلس كه در مقابل حزب اصولگرايان به رياست غلامعلي حداد عادل، از رياست علي لاريجاني در مجلس حمايت مي‌كرد و از قضا در هر ٤ سال نيز موفق بود. آنها علاوه بر رياست لاريجاني، براي محمدحسن ابوترابي‌فرد و محمدرضا باهنر را نيز به عنوان نواب رييس مجلس راي مي‌گرفتند و بدون كمترين مشكلي مجلس نهم را اداره مي‌كردند.»

بهروز نعمتی حدود 10 روز بعد از آخرین اطلاع رسانی خود در مورد آغاز فعالیت های حزب رهروان گفته که این حزب ممکن است با نام دیگری شروع به کار کند. موضوع تغییر نام اما احتمالا به تعاملات نعمتی و کاظم جلالی که در مجلس نهم ریس فراکسیون رهروان بود، مربوط می شود. درحالی که نعمتی مصمم به رسانه ای کردن فعالیت های حزب مذکور است ، جلالی رویه دیگری در پیش گرفته. او چند روز قبل در حاشیه نشست صمیمانه خود با اصحاب رسانه گفته بود که «به والله قسم بنده و آقای دکتر لاریجانی تاکنون حتی یک جلسه در این حزب نداشتیم چون بنده رغبتی به فعالیت حزبی ندارم. در شرایط کنونی مسائل مهمتری را در اولویت می‌دانم.»

شکرآب بودن رابطه نعمتی و جلالی آنجا مشخص تر می شود که نعمتی امروز در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که اگر افرادی مانند علی لاریجانی و کاظم جلالی در حزب جدید حضور نیابند، آیا به معنی عدم فعالیت حزب خواهد بود یا خیر، گفت: «در آستانه انتخابات مجلس دهم بالغ بر ۱۰ جلسه با حضور جمعی از دوستان با آقای جلالی صحبت کردیم و خود ایشان هم ریاست جلسات را بر عهده داشت و جالب است که خود وی تأکید کرد که افرادی مانند آقای جواد هروی و ایرج عبدی به سمت تشکیل اساسنامه بروند اما چون این موضوع با مقطع انتخابات همزمان شد، ایشان گفت که فعلاً دست نگه دارید که تصور نشود این حزب برای انتخابات مجلس است. بعد از آن هم خودم چند جلسه با آقای جلالی تشکیل دادم و با هم بحث کردیم حالا اینکه ایشان اخیراً گفته تمایلی برای حضور در هیچ حزبی ندارد، نمی‌دانم علتش چیست؛ ممکن است ایشان توجیهاتی داشته باشد ولی فکر می‌کنم اگر قرار است کار درستی در این کشور انجام شود و پاسخگویی هم وجود داشته باشد، باید یک حزب فراگیر تشکیل شود.»

نعمتی تصریح کرد: «یکی دو بار هم با آقای لاریجانی در خصوص این حزب جلسه‌ای داشتیم اما ایشان تاکنون جواب صریحی نداده است.»

منبع: نامه نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
اينها ديگه براي ما اب و نون نميشه، حزب فلان يا بهمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
خجالت دارد که دراین نابسامانی اقتصادی بفکر تشکیل حزب باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
فقط به اصلاحطلب رای میدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
احزاب کارآیی ندارند فقط در زمان انتخابات سر از زیر برف در می آورند و بعد از انتخابات مجددا غیب می شوند این یکی هم از آن احزاب است ......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین