کد خبر: ۵۴۰۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲

قیمت طلا در بازار جهانی فزایش یافت

در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا ۱۱۷۷.۱ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز ۳.۴ دلار بالاتر بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز ۵۰ دلار و در مقایسه به متوسط قیمت یک سال گذشته آن ۱۱۰.۴ دلار پایین‌تر بوده است.

نقره نیز ۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرد و ۱۴.۶۴ دلار در هر اونس به فروش رسید. پلاتین ۲ دلار ارزان شد و ۷۷۶ دلار در هر اونس معامله شد. پالادیوم با افزایش ۲ دلاری قیمت ۸۶۴ دلار در هر اونس دادوستد شد.

به گزارش رویترز، طی هفته جاری طلا ۳ درصد از قیمت خود را از دست داد و در این ۷ روز بیشترین افت هفتگی قیمت را در ۱۵ ماه گذشته تجربه کرد.

روز گذشته قیمت طلا با رسیدن به زیر ۱۱۷۴ دلار به کمترین میزان در ۱۹ ماه گذشته رسید. به طور کلی طی ۶ هفته گذشته قیمت طلا به صورت پیوسته کاهش یافته است.

برایان لن مدیر اجرایی مؤسسه کارگزاری گلد‌سیلور سنترال در سنگاپور می‌گوید سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و احتمالاً بسیاری از مردم هم اکنون به دنبال خرید طلا هستند و به همین خاطر ما شاهد حمایت قیمتی در بازار هستیم.

کاهش نسبی ارزش دلار در بازار جهانی و اصلاح ارزشی این ارز آمریکایی نیز یکی از دلایل افزایش نسبی قیمت طلا در معاملات امروز بوده است چرا که پایین آمدن ارزش دلار طلا را برای خریداران غیر دلاری ارزان‌تر می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین