کد خبر: ۵۴۰۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

رونمایی از هواپیمای جنگنده هوشمند

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی از هواپیمای جنگنده هوشمند خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرتیپ دوم رضا مظفری نیا در سخنان پیش از خطبه های امروز نماز جمعه ساری به خودکفایی جمهوری اسلامی در تسهیلات نظامی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دستیابی به استقلال کشور در عرصه صنعت دفاعی است.
 وی افزود: اگر واقعیات جمهوری اسلامی ایران را در دوره رژیم طاغوت در حوزه های سیاسی،اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی بویژه در حوزه صنعت دفاعی بررسی کرده و با پیشرفت های بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی مقایسه کنیم پی خواهیم برد که صنعت دفاعی آن برهه از زمان مونتاژ شده و وابسته به آمریکا بوده است.

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ارتش ایران در رژیم طاغوت صد در صد وابسته به آمریکاییها بوده و از تجهیزات و ادوات به عنوان فشار بر روی مردم استفاده می شد.ضمن اینکه نظارت جنگ نیز در اختیار مستشاران آمریکایی بود.

وی با اشاره به اینکه آرایش صنایع نظامی قبل از انقلاب بر اساس چگونگی مبادله با آمریکاییها و قوای وابسته به روسیه بوده است، ادامه داد: اما پس از پیروزی انقلاب صنایع دفاعی جمهوری اسلامی به دلیل تحریم های بسیار گسترده و نیاز روز افزون جبهه ها به ادوات نظامی و خروج مستشاران آمریکایی وارد مرحله ای جدیدی شد.

مظفری نیا افزود: در دهه 60 جوانان مبتکر و خلاق انقلابی با استفاده از سخت افزارها در حوزه های مختلف زمینی ،دریایی و هوایی وارد عمل شده و نیازهای اولیه صنایع دفاعی یکی پس از دیگری بارور شد.

وی با بیان اینکه شکل گیری نیازهای اولیه ما در صنایع دفاعی در دوره جنگ تحمیلی بوده است تصریح کرد: بسیاری از ادوات نظامی نظیر انواع مسلسل ها،هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای نظامی در این دوره ساخته شد.

مظفری نیا بیان کرد :پس از جنگ تحمیلی نیازهای دفاعی کشور را به سمت تجهیزاتی سوق داده شد که تولید آنها موجب دفع تهدیداتی باشد که در جنگ بر علیه کشور ما صورت گرفت و بدین ترتیب با چنین هدفی ساخت تجهیزات تحقق یافت.

وی ضمن بیان اینکه کشور ما در دهه 70 تا80 کشور ما با مخاطرات جدید از سوی دشمن روبرو شد و پس از حمله آمریکا به عراق و افغانستان دگرگونی اساسی در صنایع دفاعی صورت گرفت، گفت: با فرمان فرمانده کل قوا صنایع دفاعی کشور به سمت صنعت دانش بنیان حرکت کرده و نقشه راه برای تحقق این فرمان با هویت اسلامی با خلاقیت جوانان انقلابی اجرایی شد.

مظفری نیا با بیان اینکه صنایع دفاعی کشور ما امروز مظهر و جلوه اقتدار ملی ،خودباوری و عزت ملی است تاکید کرد: صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران نسبت به صنایع دفاعی دیگر کشور از اقتدار بالایی برخوردار است.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی از نظر قدرت دفاعی در سطح بازدارندگی است و انقلاب نوین در عرصه نظامی حاصل شد و اینکه نیازهای نیروهای مسلح جامعه توسط صنعت دفاعی قابل تامین است.

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع با بیان اینکه صنعت دفاعی کشور ما کم هزینه ترین صنعت نسبت به دیگر کشورهاست و عربستان نیز بعد از آمریکا و چین از بیشترین بودجه نظامی برخوردار است گفت: در تولید شناورهای سبک و سنگین با انواع قابلیت‌های هوشمند، زیردریایی‌ها و اژدرهای پیشرفته به نقطه‌ای رسیده‌ایم.

مظفری نیا خبر داد: یکی از هواپیماهای جنگنده هوشمند به دست مسئولان کشور در روز صنعت دفاعی امسال به دست مسئولان کشور رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیستم پدافند هوایی هوشمند با برد بلند به دست متخصصان داخلی ایران ساخته و به زودی تحویل نیروهای مسلح ایران خواهد شد، گفت: دشمنان از صنایع موشکی ایران نگران هستند و صنایع موشکی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست و به پشتیبانی از نظام اسلامی خواست خدای بزرگ کشور به حدی خواهد رسید که موجبات غرور، عز8ت ملی و سربلندی را برای ملت ایران فراهم کند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین