کد خبر: ۵۴۰۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

پیشنهادات چهارگانه سازمان ملل برای حمایت از فلسطینی‌ها

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه چهار پیشنهاد را با هدف حمایت از فلسطینیان در اراضی اشغالی ارائه کرد که استقرار هیات نظارت مدنی، نظامی و امنیتی و همچنین افزایش کمک‌های انسان دوستانه، کمک به توسعه و در نهایت تقویت حضور سازمان ملل در منطقه از جمله این پیشنهادات است.
آفتاب‌‌نیوز :
 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی ۱۴ صفحه‌ای که به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل پس از موج خشونت‌های اخیر پیشنهادات چهارگانه سازمان ملل برای حمایت از فلسطینی‌هاعلیه فلسطینیان از ماه مارس تهیه کرده، به شرح این پیشنهادات پرداخت.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در این گزارش گوترش تاکید کرده اجرای هر یک از این پیشنهادات چهارگانه نیازمند همکاری اسرائیل و فلسطین است اما بسیار بعید می‌داند که اسرائیل با این پیشنهادات موافقت کند.

پیشنهادات چهارگانه دبیرکل سازمان ملل به شرح زیر است:

تقویت حضور میدانی سازمان ملل از جمله هیاتی از ناظران حقوق بشر و دیگر ناظران در امور سیاسی برای بررسی و ارزابی اوضاع در اراضی اشغالی

افزایش کمک‌های انسانی و توسعه از طریق تامین رفاه ساکنان

تشکیل هیاتی از ناظران مدنی برای استقرار در مناطق حساس از جمله نقاط تفتیش و معابر و نزدیکی شهرک‌های یهودی نشین که ماموریتش تهیه گزارش از مسائل حمایتی و رویدادها است.

استقرار نیروی پلیس یا نیروی نظامی وابسته به سازمان ملل که ماموریتشان حمایت از غیر نظامیان فلسطینی است.

لازم به ذکر است تشکیل نیروهای حامی وابسته به سازمان ملل نیازمند صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت است و این امر در سایه استفاده آمریکا از حق وتو در هر پیش نویسی ضد اسرائیلی غیرممکن به نظر می‌رسد.

در ۱۹۹۴ هیاتی کوچک شامل ناظران اروپایی در شهر الخلیل در کرانه باختری مستقر شدند اما اسرائیل از آن زمان با هر درخواستی برای حضور بین المللی در مناطق حساس مخالفت می‌کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین