کد خبر: ۵۴۰۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶

ساعت اشتغال معلمان بازنشسته در مدارس افزایش یافت

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌‌وپرورش گفت: برای استفاده از توان و ظرفیت معلمان بازنشسته با هماهنگی به عمل آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز به کارگیری این افراد به میزان حداکثر ۱۴ ساعت در هفته اخذ شد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی الهیار ترکمن اظهار کرد: از آنجاییکه تدریس و شغل معلمی یک حرفه ممتاز محسوب می‌شود با گذر زمان به عمق و کیفیت آن افزوده و در تشکیل سرمایه‌های انسانی نقش به‌سزایی دارد بنابراین حفظ این سرمایه از مهمترین وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ وی افزود: بسیاری از افرادی که به عنوان معلم وارد آموزش و پرورش می‌شوند از مسیر دوره‌های تربیت معلم به این شغل وارد شده‌اند به عبارتی در عنفوان جوانی پا به این عرصه می‌گذارند از این رو پس از 30 سال خدمت و دقیقا در دوره‌ای که به فرهیختگی و پختگی ویژه‌ای رسیده‌اند در سن میانسالی بازنشسته و نظام تعلیم و تربیت از توان و تجربیات آنان محروم می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برای جبران این خلأ و در راستای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش به منظور استفاده از توان و ظرفیت معلمان بازنشسته با هماهنگی به عمل آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز به کارگیری این افراد به میزان حداکثر 14 ساعت در هفته اخذ شد که از ابتدای مهرماه سال جاری عملیاتی می‌شود.

وی گفت: پیش از این سقف مجاز برای بکارگیری معلمان بازنشسته 8 ساعت در هفته بود امیدواریم شرایط به سمتی برود که بتوانیم از ظرفیت بی‌بدیل این افراد بیش از پیش بهره‌مند شویم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین