کد خبر: ۵۴۰۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

خائن کشور را بشناسید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه دشمن ایران زمانی عراق، طالبان، داعش بود، اما امروز بازارهای کاذبی همچون دلار، سکه، موبایل و خودرو است، گفت: دلالان، واسطه گران و سوداگران در شرایط نااطمینانی بازار نهایت سود و سوءاستفاده را می برند.
آفتاب‌‌نیوز :
نعمت الله اکبری در خصوص تاثیر تحریم ها شرایط کنونی اقتصاد کشور، اظهار کرد: باید توجه داشت که جنگ امروز، جنگ اقتصادی است و دشمن به جای جنگ با اسلحه با ابزار دیگری به نام دلار با ایران در حال جنگ است، اما باید از مردم پرسید که در این شرایط در کنار دلار می ایستید و یا در کنار کشور خود؟

وی خطاب به مردم، گفت: اکنون در ابتدای تحریم های دوباره آمریکا هستیم و نوسانات شدید بازار یک نوع نااطمینانی در بین مردم به وجود آورده است، بنابراین خرید هر یک دلار، سکه و گوشی موبایل بدون نیاز واقعی به معنای همراهی و رفتن در صف دشمن و اسلحه گرفتن به سمت کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان افزود: خرید دلار برای نیاز سفر و تولید از سوی مردم ایرادی ندارد در غیر این صورت شلیک کردن به سمت جبهه خودی است. 

وی در خصوص تاثیر تحریم ها بر افزایش نرخ تورم، تاکید کرد: به طور قطع نرخ تورم از شرایط موجود تاثیر خواهد گرفت، البته آن تورم که دولت اعلام می کند با آنچه مردم احساس می کنند متفاوت است، چرا که در سبد کالای مردم سکه، ارز، موبایل و خودرو نیست. 

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر دولت ارزاق عمومی همچون نان، شیر، روغن، دارو و ... را با ارز دولتی تامین می کند، تصریح کرد: تورم کشور شامل خرید 100 هزار خودرو، چند هزار گوشی موبایل نیست، چرا که یک شخص ممکن است در طول عمر خود نیاز به خرید چهار گوشی موبایل و یا یک خودرو داشته باشد، اما تورم اصلی کشور شامل 38 قلم کالای اساسی همچون پنیر، گوشت، مواد پروتئینی، شکر، قند، برنج، چای و ... است و دولت با تخصیص دلار دولتی به این کالاها، اجازه افزایش قیمت بیش از اندازه آن را نمی دهد.

وی افزود: دلار و سکه مواردی هستند که مردم در شرایط نااطمینانی تمایل دارند که اندوخته های خود را به این سرمایه ها تبدیل کنند به هر حال دلالان، واسطه گران و سوداگران در این شرایط نهایت سود و سواستفاده را می برند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در این شرایط با کسانی که در جبهه دشمن با خرید دلار، سکه، خودرو و ... به روی کشور اسلحه کشیده و اقدام به احتکار ارز دولتی می‌کنند باید برخورد شود، گفت: متاسفانه این روزها نقش تعزیرات و نظام قضایی و امنیتی کشور کمرنگ شده است.

وی گفت: فردی که در شرایط اقتصادی و سیاسی امروز کشور با دریافت ارز دولتی، کالا وارد و احتکار آن اقدام به گران فروشی می‌کند، به نوعی خائن کشور است.

اکبری افزود: مردم باید متوجه باشند همان گونه که در جنگ نظامی عراق، کوتاه نیامدیم، اما این بار نیز در جنگ اقتصادی که شرایط سخت تری را برای کشور رقم زده کوتاه نخواهیم آمد، دشمن ایران زمانی عراق، طالبان و داعش و امروز بازارهای کاذبی همچون دلار، سکه، گوشی موبایل و خودرو است.

وی در خصوص وضعیت تولید و نگرانی تولیدکنندگان ایرانی از تحریم های آمریکا، گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی امروز، صادرات کشور طی سه ماهه نخست امسال افزایش داشت، البته بعد از تحریم ها به طور قطع آسیب خواهیم دید، اما این آسیب وقتی کشور را از پا در می آورد که همنوا با جبهه دشمن باشیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین