کد خبر: ۵۴۰۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

پاتک پلیس تهران به انبارهای محتکران/ ۹ انبار از کالاهای اساسی احتکار شده کشف شد+فیلم

رئیس پلیس پایتخت از کشف ۹ انبار از کالاهای اساسی احتکار شده شامل لاستیک، برنج، ام‌دی‌اف، چای و ... در حاشیه تهران خبر داد که کالاهای احتکار شده در آن ارزشی بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار حسین رحیمی در حاشیه بازدید از 9 انبار کشف شده از کالاهای اساسی احتکار شده در خصوص کشف این انبارها که حاوی کالاهایی از جمله لاستیک خودرو، برنج و اقلام غذایی در محدوده های جاده ورامین، کهریزک، مهدی آباد، جاده خاوران و جاده واوان بود، اظهار داشت: به دنبال عملیات هفته گذشته معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تهران 9 انبار نگهداری غیرقانونی انواع مواد غذایی از قبیل برنج، حبوبات، نشاسته، چای، ادویه جات و ده‌ها هزار حلقه لاستیک انواع خودروهای صنعتی و سواری به همراه ده‌ها هزار رینگ خودرو وبیش از سه هزار پالت چوب ام دی اف مجموعاً به ارزش تقریبی 320 میلیارد تومان شناسایی و کشف شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی با بیان اینکه در برخی از سوله‌ها لاستیک‌هایی کشف شد که بیش از دو سال و حتی زمانی بیش از  زمان انقضای آنها گذشته گفت: تاریخ تولید برخی از این لاستیک‌ها سال 2016 است و با توجه به اینکه این لاستیک‌ها در فضای باز و زیر آفتاب و در شرایط نامناسب نگهداری شده بود کیفیت لاستیک‌های اولیه را نداشته و قابلیت استفاده ندارند.



به نوشته خبرگزاری تسنیم؛ رئیس پلیس پایتخت گفت: اغلب لاستیک‌های کشف شده از تولیدات داخلی بوده که به واسطه نگهداری طولانی آنها در شرایط نامناسب پوسیده اند ولی با این وجود صاحبان این کالاها قصد داشتند برای سودجویی خود این لاستیک‌ها را در زمان مناسب در بازار توزیع کنند.

سردار رحیمی با بیان اینکه باید یک سازوکار نظارتی مناسب بر توزیع ارز طراحی کرد تا کالاهای اساسی به درستی در بازار عرضه شده و در اختیار مردم قرار بگیرند، گفت: علاوه بر این موارد صدها حلقه لاستیک خودروهای صنعتی و سنگین نیز کشف شد و این درحالی است که در زمینه خودروهای سنگین مدتهاست که دچار مشکل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مناطق هزاران انبار وجود دارد و لازم است اقدامات نظارتی بر این انبارها صورت گیرد تا کالاهایی که با ارز دولتی و یا هر ارز دیگری وارد شده‌اند به بازار تزریق شوند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان در پاسخ به این سوال که تکلیف این کالاهای مکشوفه چه می‌شود، گفت: همه این کالاها در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی استان تهران قرار می‌گیرد.

انبار حاوی 140 هزار کالای لوازم خانگی در شهرری کشف شد

پیش از این نیز رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ری از کشف یک انبار حاوی 140 هزار قلم لوازم خانگی در شهرری خبر داد و گفت: یک فرصت 10 روزه به این واحد صنفی برای فروش تمامی کالاها داده شده است.

مهدی کمال نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این کالاها در طرح مشترک تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارت، نماینده دادستان و نیروی انتظامی امروز (پنجشنبه) کشف شد. 

وی بیان کرد: یخچال، تلویزیون، جاروبرقی و لوازم لوکس خودرو از جمله کالاهای کشف شده در این انبار است که ارزش ریالی آن به طور دقیق هنوز مشخص نشده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی ری افزود: از آنجاکه این واحد صنفی از فروش کالاها امتناع کرده است برای عرضه کالاها به بازار مهلت داده شده که درصورت بی توجهی برخورد قانونی خواهد شد.

کمال نیا ادامه داد: علاوه بر کشف این انبار، از هشت انبار دیگر نیز بازرسی انجام شد که مورد تخلفی یافت نشد. 

وی افزود: بازرسی از انبارهای شهرستان ری ادامه دارد و با هر نوع تخلف و احتکار اجناس مورد نیاز مردم برخورد بدون اغماض صورت می گیرد. 

رئیس اداره تعزیرات حکومتی ری با بیان اینکه برخورد با محتکران به نفع مردم و بازار است عنوان کرد: بازرسی های تعزیرات در زمینه کالاهای مورد نیاز مردم در انبارهای ری تداوم دارد تا مردم بدون دغدغه کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری کنند. 

براساس آمار هزار و 100 انبار در سطح شهرستان ری وجود دارد که 80 درصد واردات و ذخیره سازی، 95 درصد لجستیک(مدیریت کالا) استان تهران را پشتیبانی می کنند و 60 درصد کالاهای کشور نیز در انبارهای این شهرستان ذخیره می شود. 

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
سامسونگ و ال جي اينقدر ترسيدند كه اجناسشان را با سه برابر قيمت به بازار ارائه كرده اند !!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین