کد خبر: ۵۴۰۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

انتخاب موثرترین چهره سینمایی، اکران ویژه مستند سفر سهراب، اعلام جزییات هفته دوم نخستین دوره مدرسه تابستانی،آغاز اجرای پزشک نازنین، شش فیلم در پاتوق فیلم کوتاه و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
با مشارکت بیش از یکصد روزنامه نگار سینمایی و فعال رسانه‌ای حوزه سینما، جایزه سینماسینما به موثرترین چهره سال سینمای ایران اهدا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی آکادمی جایزه سینماسینما، بیش از یکصد تن از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فعال حوزه سینما، دبیران سرویس سینمایی و فعالان رسانه‌های دیداری و شنیداری، با آرای خود موثرترین چهره سال ۹۶ سینمای ایران را انتخاب می‌کنند که فرد برگزیده در آیین پایانی آکادمی سینماسینما، معرفی خواهدشد.

اسامی رای دهندگان نیز پیش از مراسم نهایی اعلام می‌شود.

مراسم جایزه آکادمی سینماسینما در دهه دوم شهریورماه با دبیری کیوان کثیریان و ریاست کیانوش عیاری در تهران برگزار می‌شود.

اکران ویژه مستند «سفر سهراب» در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود

در آخرین هفته از اکران مستند سینمایی «سفر سهراب» در مردادماه، سینماگرانی چون ابراهیم مختاری، فرزاد موتمن و مهرداد اسکویی به همراه امید عبدالهی کارگردان و دیگر عوامل این مستند سینمایی، «سفر سهراب» را با تماشاگران این فیلم در سینما «چارسو» می‌بینند.

به منظور حمایت از سینمای مستند و مستقل در ایران، عوامل این فیلم با همراهی سینماگرانی چون ابراهیم مختاری، فرزاد موتمن و مهرداد اسکویی روز یکشنبه ٢٨ مردادماه ساعت ١٨ در پردیس سینمایی «چارسو» میزبان تماشاگران این مستند سینمایی خواهند بود.

در این اکران ویژه سه فیلمساز سینمای ایران درباره ضرورت حمایت از فیلم های مستند از جمله مستند سینمایی «سفر سهراب» و مجموعه فیلم های سهراب شهیدثالث دقایقی با مخاطبان صحبت خواهند کرد.

مستند «سفر سهراب» پرتره‌ای متفاوت درباره سهراب شهیدثالث، به عنوان یکی از موثرترین آغازگران سینمای نوین ایران است، که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده و یکی از مهمترین مقاطع کار و زندگی این سینماگر پیشرو، یعنی زمانی که موفق به ساخت دو فیلم مهم «یک اتفاق ساده» و «طبیعت بی جان» شد را به تصویر می کشد. نخستین نمایش رسمی این مستند در دهمین جشنواره بین المللی مستند ایران، سینما حقیقت بوده است که از سوی هیات داوران این جشنواره، به عنوان یکی از نامزدهای دریافت تندیس هنر و تجربه برای بهترین فیلم مستند معرفی شد.

اکران ویژه مستند سینمایی «سفر سهراب» با همراهی چهره های تاثیرگذار سینمای مستند و مستقل ایران در هفته های آتی ادامه پیدا خواهد کرد.

جزئیات هفته دوم نخستین دوره مدرسه تابستانی با محوریت فیلمسازی توریستی اعلام شد

هفته دوم از نخستین دوره مدرسه تابستانی با محوریت فیلمسازی توریستی توسط مدرسه ملی سینمای ایران و با میزبانی دانشگاه سوره از امروز شنبه ۲۷ مردادماه آغاز می شود.

هفته اول از نخستین دوره مدرسه تابستانی با محوریت فیلمسازی توریستی به همت  مدرسه ملی سینمای ایران با همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و گروه گردشگری مارکوپولو از تاریخ ۲۰ مردادماه به میزبانی دانشگاه سوره آغاز شد.

دانشجویان حاضر در این مدرسه تابستانی، پس از کسب مجوز حضور از دانشگاه محل تحصیل خود و گذراندن آموزش یک هفته‌ای توسط استادان و سینماگران، از امروز ۲۷ مردادماه طرح فیلمنامه های خود با محوریت توریسم  و گردشگری را به استادان راهنما ارائه می دهند و در ادامه مسیر پس از تایید فیلمنامه‌ها و دکوپاژ پیشنهادی آثارتوسط استادان راهنما، از روز ۲۹ مردادماه فیلمبرداری پروژه های خود را آغاز می کنند.

دانشجویان پس از پایان فیلمبرداری در سه کارگاه مشاوره و کنترل راش از تاریخ ۳۰مرداد تا اول شهریورماه در حوزه های مختلفی چون فیلمبرداری، کارگردانی، تدوین و صداگذاری فیلم های خود را ارائه می دهند و آثار تولیدی در تاریخ ۲ شهریور به نمایش درآمده و طی مراسمی به نفرات برگزیده جوایزی به رسم یادبود اهدا می شود.

سینماگرانی چون مهدی کرم پور کارگردان، شادمهر راستین فیلمنامه نویس، مهرداد اسکویی مستندساز، علی لقمانی فیلمبردار، امیر اثباتی طراح صحنه، امیر توده روستا فیلمساز فیلم کوتاه، بهمن اردلان صدابردار، کامران سحرخیز متخصص حوزه‌های پس تولید، سپیده عبدالوهاب تدوینگر، مصطفی احمدی برنامه ریز و بهنام بهزادی کارگردان از جمله اساتیدی بودند که در مدت یک هفته مباحثی چون «جایگاه و ظرفیت‌های سینمای توریستی»، «تجربه فیلم‌سازی»، « فنون فیلمبرداری در فیلمسازی توریستی»، «لابراتوار سینمای دیجیتال»، «طراحی هنری، مدیریت هنری در فیلم توریستی»، «فنون و راهکارهای اثرگذار در تدوین»، «برنامه ریزی و کنترل پروژه» و «کارگاه عملی کارگردانی» را مطرح کردند.

طرح توانمندسازی و اشتغال‌پذیری دانشجویان سینما از جمله ماموریت‌های مهم و اصلی مدرسه ملی سینمای ایران است که از سال گذشته و پس از امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه‌ تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صدا و سیما، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه سوره و دانشگاه هنر اصفهان اجرایی شده است

سیندرلا رفت، پزشک نازنین آمد

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه دیوار چهارم، روز گذشته نمایش سیندرلا به کارگردانی سعید داخ در میان استقبال مخاطبین به پایان رسید.

بنابراین گزارش، سعید داخ در پایان اجرا، تماشاگران را دعوت به تشویق ایستاده به احترام اساتید فقید عرصه هنر، مرحوم عزت‌الله انتظامی، مرحوم سید ضیاءالدین دری و انوشیروان ارجمند نمود.

همچنین در طول اجرای این نمایش هنرمندان و اساتید همچون لوریس چکناواریان، ناصر آقایی، شهرام کرمی، حسین مسافر آستانه، کتایون ریاحی، پوری بنایی، مرجانه گلچین، معصومه کریمی، رحمت امینی، سپیده خداوردی، شهروز ابراهیمی، شهرام میرجلالی، شبنم قلی خانی، فرزاد حسنی، پرند زاهدی، مهدی ماهانی، بابک نوری و... به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

گفتنی است پس از اتمام نمایش «سیندرلا»، نمایش «پزشک نازنین» به کارگردانی اشکان خطیبی از ۲۹ مردادماه هر شب ساعت ۱۹ به روی صحنه خواهد رفت. این نمایش که پیش از شروع دوره اجرایی خود تمام بلیت‌هایش تا آخرین اجرا، پیش‌فروش شده است، از هنرجویان زیر بیست سال به‌عنوان بازیگر بهره می‌برد.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت‌های خارج از ظرفیت نمایش «پزشک نازنین» می‌توانند یک ساعت پیش از اجرا به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، بین سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ مجموعه نمایشی دیوار چهارم حضور به هم رسانند.

شش فیلم در پنجاه و یکمین جلسه از پاتوق فیلم کوتاه

«گردش در فروشگاه»، «خروس‌ها»، «چتر خاکستری»، «مرضیه»، «اعجوبه‌های کوچک» و «کلینر» در یازدهمین جلسه از فصل ششم پاتوق فیلم کوتاه، به ‌نمایش درخواهند آمد.

ششمین فصل پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده»، روز دوشنبه بیست و نهم مردادماه، با نمایش سه فیلم کوتاه داستانی، دو فیلم تجربی و یک انیمیشن کار خود را ادامه خواهد داد.

در یازدهمین جلسه از فصل ششم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری انجمن فیلم کوتاه ایران در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، فیلم‌ تجربی «گردش در فروشگاه» به کارگردانی آنا ماریا جاکیمسدوتر هاتری از فنلاند، فیلم داستانی «خروس‌ها» به کارگردانی امیررضا جلالیان از قزوین، فیلم تجربی «چتر خاکستری» به کارگردانی محمد پوستین‌دوز از اصفهان، فیلم کوتاه داستانی «مرضیه» به کارگردانی درناز حاجیها، انیمیشن «اعجوبه‌های کوچک» به کارگردانی تریت لی از ایالات متحده آمریکا و فیلم داستانی «کلینر» به کارگردانی محمدرضا میقانی از همدان به نمایش در خواهند آمد.

پاتوق فیلم کوتاه، دوشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۸ در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی: تهران، خیابان خالداسلامبولی (وزرا)، نبش خیابان چهارم برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد و رایگان است.

برپایی فستیوال افق‌های ایران

فستیوال افق‌های ایران با حضور فیلم‌های کوتاه ایرانی در شهر رم ایتالیا با استقبال مخاطبان و رسانه‌های ایتالیایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در مراسم پایانی این برنامه آرش عباسی مدیر هنری فستیوال افق‌های ایران با اشاره به وضعیت سینمای کوتاه ایران گفت: انجمن سینمای جوانان ایران بزرگ‌ترین مدرسه فیلم‌سازی منطقه به حساب می‌آید، این انجمن بیش از ٧٠ شعبه در سراسر ایران دارد که همگی به امر آموزش و حمایت از فیلم‌سازان آماتور و حرفه‌ای مشغولند.

وی ادامه داد: در طول سال چهار جشنواره شامل سه جشنواره منطقه‌ای و یک جشنواره بین‌المللی در سیستم این انجمن برگزار می‌شود که مهم‌ترین مکان و فرصت برای دیده شدن فیلم‌های جوانان فیلم‌ساز است.

عباسی افزود: در کشوری که کیارستمی و فرهادی دارد طبیعی است که رویای بسیاری از جوانان علاقه‌مند به هنرش، تبدیل شدن به کسی چون این کارگردانان باشد، اگر چه آمار دقیقی در دست نیست اما در طول سال در ایران چیزی حدود دوهزار فیلم کوتاه آماتوری، پایان‌دوره‌ای ، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای ساخته می شود.

مدیر هنری فستیوال افق‌های ایران ادامه داد: در این فستیوال ١٣ فیلم به نمایش درآمد که از این بین یک باکس شامل پنج فیلمی بود که هم اکنون در ایران در سینماها اکران سراسری دارند و قرار است در کشورهای دیگر هم اکران شوند که شروع این اکران‌ها از همین جشنواره و شهر رم کلید خورد

فستیوال فیلم افق‌هی ایران به همت انجمن ایرانی-ایتالیایی الفبا، موسسه کوپ کولتورای ایتالیا و انجمن سینمای جوانان ایران در شهر رم برگزار شد.

برنامه «۰۰۹۸» در پردیس تئاتر تهران کلید خورد

شبکه آموزش سیما با همکاری پردیس تئاتر تهران برنامه «۰۰۹۸» موضوعاتی چون آموزش غیرمستقیم مهارت های زندگی، تعلیم و تربیت فرزندان و ... تولید می کند.

به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، برنامه «۰۰۹۸» کوششی است در راستای آموزش غیر مستقیم مهارت های زندگی و چگونگی انتخاب سبک زندگی خانواده که اولین هدف محتوایی و اجرایی آن ارتباط موثر در خانواده است. این برنامه در راستای تکریم خانواده و همکاری با سایر نهادهای فرهنگی با همکاری پردیس تئاتر تهران تولید می شود.

در برنامه «۰۰۹۸» سعی شده است از نگرش تک بعدی پرهیز و به ابعاد اجتماعی و جامعه شناسی پرداخته شود و موضوعاتی پیرامون مهارت های زندگی، تعلیم و تربیت فرزندان و شیوه های مختلف زندگی از جمله سوژه های برنامه هستند.

اتاق فکر این برنامه با حضور حسین ساری مدیر شبکه، شهرام کجوری مدیرگروه مهارت های تخصصی و عمومی و محسن زارعیان تهیه کننده و تنی چند از کارشناسان تشکیل شده است.

برنامه «۰۰۹۸» در گروه مهارت های تخصصی و عمومی و به تهیه کنندگی محسن زارعیان در ۲۶ قسمت ۱۰۰ دقیقه ای به زودی از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود. علاقمندان جهت شرکت حضوری در این برنامه عدد ۱ را به شماره ی ۳۰۰۰۷۹۸ ارسال کنند.

فراخوان کارگاه بزرگ تولید آثار تئاتری

فرخوان مرکز هنرهای نمایشی فرهنگسرای بهمن برای کارگاه بزرگ تولید آثار تئاتری منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، در فراخوان کارگاه بزرگ تولید آثار تئاتری آمده است، فرهنگسرای بهمن با سابقه طولانی در زمینه حمایت از فرهنگ و هنر، هم اکنون خود را موظف می‌داند که به تولید آثار ایرانی، اصیل و کالاهای فرهنگی هنریِ قابل بپردازد، هدف، تولید آثاری در زمینه هنر تئاتر است که از روح و جسم مردم برخاسته باشد و برای آنان عرضه شود.

مرکز هنرهای نمایشی فرهنگ‌سرای بهمن در همین راستا این فراخوان را در سه بخش تئاتر صحنه‌ای فاخر، آثار سریع، کوتاه و موجز و آثار رادیویی به این شرح منتشر می‌کند:

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به ساب پرتال فرهنگسرای بهمن به نشانی https://۱۶.farhangsara.ir مراجعه کنند.

نمایش «گولاگ» در راه پالیز

نمایش «گولاگ» به کارگردانی سجاد تابش از ۱۵ شهریور در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز روی صحنه می رود.

«گولاگ» نمایشی است که بر اساس نمایشنامه «کالیگولا» اثر آلبر کامو شکل گرفته است و سجاد تابش علاوه بر کارگردانی، نگارش این اثر را هم بر عهده دارد.

«گولاگ» در حال حاضر تمرین های خود را برای اجرا در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز، پشت سر می گذارد.

بازیگران این اثر نمایشی که قرار است از ۱۵ شهریور روی صحنه برود، به زودی معرفی می شوند.

​"دارکوب" در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می شود

فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی یکشنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده شده و پس از آن با حضور عوامل نقد و بررسی می‌شود.

به نقل از باشگاه فیلم تهران، در خلاصه داستان این فیلم سینمایی به قلم حسین تراب نژاد و آزیتا ایرایی آمده است: هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت می‌بری اما اون درها رو بسته و تنهایی رو جای تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی تنها شدی. عزیزانت رو می‌بینی و دوستشون داری ولی همه تو رو انکار می‌کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایی باتلاقه…

فیلم «دارکوب» در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر نامزد دریافت ۱۰ سیمرغ بلورین شد و توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای سارا بهرامی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی جمشید هاشم پور دریافت کند.

بهروز شعیبی کارگردان، سید محمود رضوی تهیه کننده، کورش جاهد کارشناس سینما و جمعی دیگر از عوامل و بازیگران فیلم مهمانان چهارصد و هفتاد و هفتمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌

مهناز افشار، سارا بهرامی، جمشید هاشم ‌پور، هادی حجازی ‌فر، طوفان مهردادیان، نگار عابدی، شادی کرم‌رودی، ثریا حلی، آتیه جاوید، علیرضا کی‌منش، ندا عقیقی و امین حیایی بازیگران فیلم هستند.

علاقمندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین