کد خبر: ۵۴۰۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰

درآمد میلیونی از نقاشی‌های یک هنرمند بدون اطلاع وی!

«بنکسی» ـ نقاش معروف خیابانی ـ از برگزاری یک نمایشگاه بزرگ با درآمد میلیونی خبر داد که آثار او را بدون اجازه به نمایش عموم می‌گذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گفته «بنکسی» یک گالری در مسکو آثار این هنرمند را بدون اجازه او به نمایش عموم گذاشته است و بازدیدکنندگان برای دیدن آثار این هنرمند باید مبلغی برابر با ۹ دلار و ۷ سنت، پرداخت کنند؛ این در حالی است که بنکسی همواره آثارش را به صورت رایگان به نمایش عموم می‌گذارد.

به گزارش رویترز، برگزارکنندگان متخلف نمایشگاه آثار «بنکسی» برای جذب مشتری بیشتر، از این رویداد به عنوان مهم‌ترین رویداد هنری سال یاد کرده‌اند و همچنین ادعا دارند آثار «بنکسی» برای اولین بار در مسکو توسط گالری آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

بر اساس این گزارش، جمعیتی نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر با هزینه ورودی بالاتر از ۶۵۰ روبل (۹ دلار و ۷ سنت) تا الآن از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند؛ این در حالی است که آخر هفته‌ها بلیط‌های ویژه، امکان دور زدن صف‌های تهیه بلیط را با مبلغ ۱۴۰۰ روبل به بازدیدکنندگان می‌دهد و می‌توان گفت این نمایشگاه تاکنون درآمدی بالغ بر دو و نیم میلییون دلار کسب کرده است.

این نمایشگاه با شعار «نابغه یا خرابکار؛ شما تصمیم‌گیرنده هستید» برگزار می‌شود و برگزارکنندگان آن مدعی شده‌اند که ۱۰۰ اثر نمایشی شامل آثار اصلی، چاپ‌های نادر، اشیای سه‌بعدی و عکس‌های این هنرمند را به نمایش گذاشته‌اند.

«بنکسی» که برای نمایش آثارش هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، بیان کرده که هیچ گونه ارتباطی با این نمایشگاه ندارد.

سخنگوی این نمایشگاه مدعی است که او از صحبت‌های «بنکسی» برداشت منفی ندارد و این هنرمند نحوه عملکرد این نمایشگاه را نقد نمی‌کند؛ هر چند از صحبت‌های «بنکسی» در فضای مجازی چنین برداشتی نمی‌شود.

او همچنین گفت که پست‌های فضای مجازی بیانگر یک قرارداد نادر بین این هنرمند و گالری است که آثار او را به نمایش می‌گذارد.

او همچنین گفت: از دید ما این هنرمند با واکنش‌های خود به این موضوع به‌ طور غیرمستقیم موافقت خود را برای برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد و این امر نشان‌دهنده مهم بودن این رویداد برای خود او نیز هست.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین