کد خبر: ۵۴۰۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
در مراسم بازدید معاون اول رییس‌جمهوری

وزیر ارشاد: فکر نکنیم رسانه دولت یعنی بولتن دولت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرگزاری جمهوری اسلامی را خط اتصال رسانه‌ای دولت و ملت توصیف کرد و گفت: فکر نکنیم که رسانه دولت یعنی بولتن دولت؛ بلکه این رسانه یعنی متبادل در کنار دولت و اهداف آن که باید تقویت و به کمک بیاید.
آفتاب‌‌نیوز :
سید عباس صالحی بعد از ظهر شنبه در مراسم بازدید معاون اول رییس جمهوری از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، با اشاره ویژگی‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: ایرنا با مزیت‌های مختلف تعریف می‌شود که قدمت ۸۴ ساله آن نشانگر کوهی از تجربه و ظرفیت و توانمندی این رسانه است.

وی گستره مویرگی در داخل و دارا بودن ارتباطات بین‌المللی را از دیگر ویژگی‌های ایرنا عنوان کرد و گفت: وجود استعدادها، ظرفیت‌ها، نیروهای باتجربه در این خبرگزاری و از طرفی دیگر رسانه دولت و نظام بودن، از دیگر مزیت‌های ایرنا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرنا و خانواده این رسانه را خط اتصال دولت و ملت و نخبگان عنوان و تاکید کرد: این خط اتصال باید و می تواند از طریق ایرنا به صورت فعال و پیوسته و موثر حرکت کند. این توقع و تصور از ایرنا وجود دارد که خط این اتصال را به صورت جاده‌ای دو طرفه میان مخاطبان، رسانه و مسئولان برقرار کند.

صالحی خاطرنشان کرد: ایرنا باید در دهه پنجم انقلاب موثرتر، مقتدرتر شود و با به کارگیری همه ظرفیت‌ها در مقطع حساس کنونی به کمک کشور بیاید. وظیفه و رسالت خطیر خبرگزاری جمهوری اسلامی در این دوره حساس بسیار قابل توجه و تاثیرگذار است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار قرار دادن مرجعیت رسانه‌ای در کشور، گفت: امروز دشمنان ما این مرجعیت را تحت فشار قرار داده‌اند که اگر این مرجعیت به هم بریزد دچار یک تکثر خواهد شد. امروز و در شرایط حساس فعلی، رسانه‌های ملی و خصوصی باید بیندیشند که چگونه در مقابل این تهدیدها ایستاده و شرایط پایدار را به عنوان مرجعیت رسانه‌ای ایجاد کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مرجعیت رسانه‌ای کشور همواره در معرض تهدید قرار دارد و اگر این تهدیدات همچنان استمرار داشته باشد، برای مقابله با آن رسانه‌ها باید نوآوری و به‌روزرسانی را در دستور کار قرار دهند و در شرایط پایدار و ناپایدار تحولات فعال‌تر عمل کنند.

صالحی در پایان با تاکید بر اینکه باید اطلاعات دیتایی جدی‌تری در خط ارتباطی ایرنا به وجود آمده و فضای تضارب آرا در کشور به ویژه میان مسؤولان ایجاد شود، گفت: فکر نکنیم که رسانه دولت یعنی بولتن دولت؛ بلکه این رسانه یعنی متبادل در کنار دولت و اهداف آن که باید تقویت و به کمک بیاید.

در این مراسم همچنین ضیا هاشمی مدیرعامل ایرنا طی سخنانی تاکید کرد: اگر قرار است اعتماد اجتماعی تحقق یابد، ارتباط مسؤولان با رسانه‌ها باید افزایش یابد.

وی افزود: همچنین امروز نیازمند آن هستیم که در این تعامل مسؤولان با رسانه‌ها، مقداری ظرفیت نقدپذیری در مسؤولان افزایش یابد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین