کد خبر: ۵۴۰۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
قابل توجه مادران باردار؛

سلامت فرزندتان را اينگونه در دوران باردارى تضمين كنيد

رژیم غذایی مادران در دوران بارداری تاثیر بسزایی در سلامت جنین و دوران بعد از تولد دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند بانوانی که در دوران بارداری  از جوانه های کلم بروکلی مصرف می کنند احتمال  ابتلای نوزاد دخترشان به سرطان سینه  را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهند.

کارشناسان مصرف 4 جوانه سبزی کلم بروکلی در روز را برای جلوگیری از ابتلای جنین دختر به سرطان سینه درسال های پس از تولد به مادران باردار توصیه می کنند.

پژوهشگران دانشگاه آلاباما(the University of Alabama at Birmingham) برمینگام آمریکا در پژوهشی روی موش های آزمایشگاهی دریافتند موش‌های ماده بارداری که در رژیم غذایی روزانه آنها جوانه کلم بروکلی وجود دارد جنین دختر آنها در زمان بلوغ کامل با درصد کمتری به سرطان سینه مبتلا می شود.

جوانه کلم بروکلی در سه روز اول رشد این گیاه روی آن شکل می گیرد و سپس به وسیله کشاورزان برداشت می شود.

کارشناسان اعلام کرده اند افزودن جوانه کلم بروکلی به رژیم غذایی روزانه مادران باردار عاملی منحصربه فرد درجلوگیری از ابتلای نوزادان دختر به سرطان سینه درسال های پس از تولد است.

سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها درجهان است، این سرطان هرسال سبب مرگ یازده هزارو 500 زن درکشور انگلستان و 40 هزار نفر درآمریکا می شود.

تشخیص زودرس این بیماری در افزایش امید به زندگی بانوان بسیار اثرگذاراست؛ کارشناسان دریافتند در جوانه کلم بروکلی ترکیبی به نام گلوکوراپامین(glucoraphanine) وجود دارد که دارای خواص ضد سرطانی است، از جمله دیگر ترکیب‌های مفید در این سبزی خوراکی، سولفورافن (sulforaphane) است که خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

هر دو ترکیب گلوکوراپامین و سولفورافن بعد از مصرف به ماده ای به نام ایزوتیوسیانات (isothiocyanates) تبدیل می شوند که بر مسیرهای ژنتیکی بر بدن اثر می گذارند و سبب خاموش شدن برخی ژن های خطرناک دربدن از جمله ژن های دخیل درابتلا به سرطان شوند.

کارشناسان در پژوهش های خود دریافتند جوانه های کلم بروکلی 100 برابر بیشتر از سایر سبزیجات ازجمله کلم حاوی ایزوتیوسیانات هستند.

نتیجه های این پژوهش درشماره ماه می مجله (Journal of Prevention Cancer) به چاپ رسیده است.

منبع:Dailymail
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین