کد خبر: ۵۴۱۱۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

ترکیه از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

ترکیه در ارتباط با دو برابر شدن تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیم توسط آمریکا از این کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سازمان تجارت جهانی روز دوشنبه دریافت شکایت ترکیه از آمریکا را تایید و اعلام کرد که آنکارا خواستار برگزاری جلسه حل اختلاف با آمریکا در ارتباط با تعرفه‌های جدید شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ بر اساس تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تعرفه واردات فولاد ترکیه به آمریکا ۵۰ درصد و تعرفه آلومینیم ۲۰ درصد خواهد بود. ترکیه نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا تعرفه‌های جدیدی برای خودروهای سواری، الکل، سیگار برگ، لوازم آرایشی، برنج و زغال سنگ اعمال کرده است.

ترکیه از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

جنگ اقتصادی میان دو کشور باعث سقوط ارزش لیر ترکیه در هفته‌های گذشته شده است.

بر اساس مقررات سازمان تجارت جهانی دو کشور ۶۰ روز وقت دارند راه‌حلی برای اختلافاتشان پیدا کنند، پس از آن موضوع به شورای حل اختلاف سازمان تجارت جهانی ارجاع داده می شود.


روابط ترکیه و ایالات متحده بعد از آن رو به تیرگی گذاشت که کاخ سفید خواستار آزادی بی قید و شرط اندرو برانسون، کشیش آمریکایی شد. وی پس از کودتای نافرجام در ترکیه در تابستان ۲۰۱۶ دستگیر شد. این کشیش آمریکایی در ترکیه با اتهامات تروریستی مواجه است. این کشیش اهل کارولینای شمالی، مدت ۲۰ سال است که در ترکیه زندگی می کند.

دونالد ترامپ پیشتر گفته بود که ترکیه باید این کشیش را خیلی وقت پیش آزاد می کرد. وی گفته است که «ترکیه خیلی خیلی اقدامی بدی انجام داده است.»

ترکیه از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

دادگاهی در ترکیه روز جمعه گذشته درخواست آزادی این کشیش را رد کرد.

ایالات متحده آمریکا بزرگترین وارد کننده فولاد در جهان است و ترکیه ششمین صادر کننده فولاد به آمریکا است.

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین