کد خبر: ۵۴۱۱۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

سئول: آمریکا و کره‌شمالی در حال برنامه‌ریزی برای مذاکرات خلع سلاح هستند

وزارت خارجه کره‌جنوبی اعلام کرد: آمریکا و کره‌شمالی در حال هماهنگی و برنامه‌ریزی برای سفر یک دیپلمات ارشد آمریکایی به پیونگ‌یانگ و برگزاری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: در طول مذاکرات آتی میان آمریکا و کره شمالی، مذاکراتی درباره روند خلع سلاح هسته‌ای و راه‌های تضمین امنیت کره‌شمالی و عادی‌سازی روابط میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده‌اند که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا برای چهارمین بار به زودی به کره‌شمالی سفر خواهد کرد.

در جریان اجلاس تاریخی ماه ژوئن در سنگاپور، کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا نسبت به ایجاد روابط جدید دوجانبه و تحقق خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه‌جزیره کره توافق کردند.

وزارت خارجه کره‌جنوبی تایید کرد که در آینده‌ای نزدیک گام‌های تضمین‌کننده برای برقراری صلح در شبه‌جزیره کره از جمله صدور بیانیه پایان جنگ برداشته می‌شود.

دستگاه دیپلماسی کره‌جنوبی با اشاره به این که سئول همکاری نزدیکی با آمریکا، سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی دارد، اعلام کرد: بر اساس بیانیه دیدار انجام شده در پانمونجام هدف دولت سئول دستیابی به بیانیه سیاسی پایان جنگ تا پایان امسال است. ما در این باره مشورت‌هایی با کشورهای مرتبط داشته و بررسی‌هایی را انجام می‌دهیم.

همچنین وزارت خارجه کره‌جنوبی اعلام کرد که این کشور تحریم‌های ضد پیونگ‌یانگ را ادامه خواهد داد. این در حالی است که نگرانی‌هایی درباره نقض برخی از رژیم‌های تحریمی توسط برخی از شرکت‌های کره جنوبی مبنی بر همکاری و تبادلات اقتصادی میان دو کره افزایش یافته است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین