کد خبر: ۵۴۱۲۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱

دولت جدید پاکستان: "فرزندان نواز شریف" به کشور بازگردند

خستین نشست کابینه فدرال دولت جدید پاکستان، با مصوبه‌ای بازگرداندن فرزندان نواز شریف نخست وزیر پیشین این کشور و اسحاق دار وزیر پیشین اقتصاد در دولت حزب مسلم لیگ شاخه نواز را خواستار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
، دولت پاکستان امروز اعلام کرد که اسلام‌آباد نخست‌وزیر پیشین این کشور را که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، ممنوع الخروج کرد.

رسانه‌های پاکستان، هفدهم مردادماه جاری بود که در خبری اعلام کردند؛ گذرنامه‌های حسن و حسین نواز، فرزندان نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان در پی درخواست «اداره پاسخگویی ملی» (NAB) ابطال شده است.
فرزندان نواز شریف در انگلستان بسر می‌برند و نام آن‌ها در پرونده فساد و پولشویی نواز شریف درج شده است.

پیش از این نیز دولت پاکستان از پلیس بین الملل خواسته بود که نام حسن و حسین نواز را در فهرست قرمز قرار دهد.
'فواد حسین چودری'وزیر اطلاع‌رسانی، میراث ملی و رسانه‌های پاکستان نیز امروز دوشنبه اعلام کرد، تصمیم ممنوع‌الخروج شدن نواز شریف و دخترش در جلسه کابینه این کشور مورد تایید قرار گرفت و این اقدام تلاشی برای افزایش مسئولیت‌پذیری افراد است.

در پی اتهام فساد مالی براساس اسناد پاناما و تحقیقات انجام شده، دیوان عالی پاکستان در ژوئیه ۲۰۱۷ از نواز شریف به عنوان نخست‌وزیر این کشور سلب صلاحیت کرد و به برکناری او رای داد.
پس از صدور حکم دیوان عالی پاکستان، نواز شریف از سمت خود استعفا کرد.
شریف در ماه ژوئیه به اتهام فساد به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

نوازشریف که این روز‌ها در زندان به سر می‌برد متهم است از منابع نامشخص اقدام به خرید آپارتمان‌های گران‌قیمت «Avenfield» در لندن کرده است؛ اما وی با ردّ این اتهام گفته که این آپارتمان‌ها متعلق به فرزندانش است.
حسن و حسین نواز نیز در این باره در دفاع از خود گفته بودند که آپارتمان‌های Avenfield را از محل درآمد‌های شرکت‌های متعلق به خود خریداری کرده اند.

اسحاق دار وزیر پیشین دارایی پاکستان به اتهام فساد مالی، دارایی‌های بیش از درآمد، پولشویی و سوء استفاده از موقعیت دولتی تحت پیگرد قانونی بوده و دیوان محاسبات ملی پاکستان پرونده‌های مختلفی را علیه او در دست رسیدگی دارد.

اسحاق دار وزیر امور اقتصادی در دولت حزب مسلم لیگ شاخه نواز نیز چند ماه پیش (از مهرماه سال گذشته) به بهانه مشکلات جسمی و بیماری از پاکستان خارج شد و به انگلیس رفت.
دادگاه ویژه دیوان محاسبات ملی پاکستان با توجه به حضور نیافتن اسحاق دار در جلسه‌های دادگاه او را فراری معرفی کرد.
ميزان 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین