کد خبر: ۵۴۱۳۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت: قیمت دارو تغییر نمی کند

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت: همه دارو‌های کشور با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین می‌شود بنابراین قیمت آن‌ها تغییر نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 رضا مسائلی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه از زمان آغاز تحریم‌ها در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی، ​سلسله اقدامات متراکمی در وزارت بهداشت انجام شده است، افزود: با دستگاه‌هایی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی و دستگاه‌هایی که در صدور مجوز دارو و تجهیزات پزشکی دخالت دارند مانند سازمان انرژی اتمی، سازمان ملی استاندارد همکاری و جلسات کارشناسی داشتیم و تفاهم نامه‌هایی را امضاء کردیم و با گمرک برای تسهیل واردات دارو و تجهیزات پزشکی توافقنامه امضاء شده است. 

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی ویژه است، ادامه داد: مراکز درمانی در طرح تحول سلامت، مجاز به ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان نیستند و بر این موضوع نظارت داریم.

مسائلی گفت: پس از مصوبه ۱۶ مرداد امسال ابهاماتی در مابه التفاوت قیمت تخصیص ارز با بازار ثانویه وجود داشت، بر این اساس در مصوبه اخیر دولت، ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی که در گمرک به علت پرداخت مابه التفاوت دچار مشکل شده بود رفع شد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افزود: به ملزومات ضروری پزشکی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص می‌یابد بنابراین در قیمت آن‌ها تغییری ایجاد نمی‌شود، اما قیمت برخی تجهیزات پزشکی با ارز ثانویه تعیین می‌شود و تا شش ماه فرصت دارند این مابه التفاوت را تسویه کنند.

مسائلی افزود: کمیته‌های تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت روزانه، کمبود‌ها را رصد و آن‌ها را تامین می‌کنند.

صدا و سيما 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین