کد خبر: ۵۴۱۳۷۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵

۵ خاصیت بی‌نظیر نخود که احتمالا نمی‌دانید!

طعم مناسب، قیمت ارزان، شیوه‌های متعدد پخت و همچنین خصوصیات مفید نخود، این دانه خوراکی را در لیست محبوب‌ترین غذاها قرار داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
نخود از پرمصرف‌ترین حبوبات جهان به شمار می‌رود. طعم مناسب، قیمت ارزان، شیوه‌های متعدد پخت و همچنین خصوصیات مفید نخود، این دانه خوراکی را در لیست محبوب‌ترین غذاها قرار داده‌اند.

نخود مقدار زیادی پروتئین گیاهی، مگنزیوم و مقدار قابل توجهی مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان دارد. پروتوئین‌، کربوهیدرات، الیاف، ویتامین و مواد معدنی مختلفی در نخود وجود دارد. با توجه به وجود زینک، فسفر و آهن، نخود می‌تواند به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی، حافظه، استخوان‌ها و دندان‌ها عمل کند.

علاوه بر همه آنچه ذکر شد، نخود 5 ویژگی مهم دارد که اگر افراد از آنها اطلاع کافی داشته باشند، نخود تبدیل به غذای دایمی آنها خواهد شد.

بهبود سطح آهن در بدن

نخود یکی از مهم‌ترین منابع آهن به شمار می‌رود و دارای ویتامین C است که به بدن کمک می‌کند آهن را جذب کند. لذا در صورت کم‌خونی می‌توان نخود را به رژیم غذایی افزود.

پایین آوردن سطح قند خون

وجود کربوهیدرات‌های ترکیبی در نخود باعث افزایش نیرو در بدن، بدون بالا رفتن سطح قند خون می‌شود. پروتوئین موجود در نخود به افراد احساس سیری و شکم‌پری می‌دهد و این امر نیز می‌تواند در پایین نگاه داشتن سطح قند خون موثر باشد.

خاصیت ضد سرطانی

مقدار قابل توجهی اسید فولیک در نخود وجود دارد و این امر می‌تواند در جلوگیری از انواع سرطان مانند سرطان روده بزرگ نقش مهمی ایفا کند.

پایین آوردن سطح کلسترول خون

مطالعات نشان داده که خوردن منظم نخود سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد و این موضوع نخود را به غذایی مناسب برای جلوگیری از بیماری‌های قلب و عروق مبدل کند.

کاهش وزن

وجود مقدار زیادی الیاف در نخود به فرد احساس سیری و شکم‌پری طولانی‌مدت می‌دهد. مصرف مستمر نخود از چاقی جلوگیری کرده و در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد.

منبع:العربیه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین