کد خبر: ۵۴۱۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳

ترامپ اعترافات مایکل کوهن را "داستان‌پردازی" خواند

دونالد ترامپ در توئیتی نوشت که اعترافات مایکل کوهن، وکیل مدافع سابق او، "داستان‌پردازی" بوده است. مایکل کوهن روز سه‌شنبه اتهامات مربوط به تخلف مالیاتی و تامین کمک‌های غیرقانونی به ستاد انتخاباتی ترامپ را پذیرفته بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق خود را به دروغ‌گویی متهم کرد.

ترامپ در توئیتی که در این باره منتشر کرده نوشته که کوهن "داستان‌پردازی" کرده است. ترامپ مدعی شده که مایکل کوهن تلاش کرده در "معامله با دادستان دادگاه" موضوع‌هایی را "خلق کند" تا در مقابل دادگاه بتواند از آن‌ها برای گرفتن امتیاز سود ببرد.

دادگاه روز سه‌شنبه رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ را به دلیل اتهامات وارده در مورد  فرار مالیاتی و کلاهبرداری و تخلفات بانکی محکوم دانسته بود. این پرونده در جریان تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه "پرونده ترامپ –روسیه"، کشف شد.

مایکل کوهن در دادگاه نیویورک اتهامات مربوط به تخلف مالیاتی و تامین کمک‌های غیرقانونی به ستاد انتخابات دونالد ترامپ را پذیرفت. او آمادگی خود را برای همکاری با رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری ایالات متحده در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اعلام کرده است.

کوهن در دادگاه اعتراف کرد که به استورمی دنیلز و کارل مک دوگال، دو بازیگر فیلم‌های مستهجن و مدل یک نشریه  که مدعی بودند با ترامپ رابطه جنسی داشته‌اند ۱۳۰ هزار و ۱۵۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت کرده است.

این دو زن می‌خواستند در سال ۲۰۱۶ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ماجرای رابطه جنسی با ترامپ را در رسانه‌ها افشا کنند.

مایکل کوهن که حدود ۱۲ سال برای دونالد ترامپ کار کرده است اعتراف کرد که پرداخت حق‌السکوت به این دو زن را با هدف تاثیر گذاشتن بر انتخابات و با دستور یک "نامزد پست فدرال" انجام داده است.

وکیل کوهن در نیویورک گفت که موکلش بر این مسئله آگاه است که "چه موضوع‌هایی می‌توانند برای رابرت مولر جالب توجه باشند" و در این زمینه موکلش "آمادگی کامل برای همکاری" را دارد.

از جمله این موضوع‌ها این است که آیا ترامپ از حمله هکرهای روسی به ایمیل هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ از حزب دموکرات، اطلاع داشته است یا نه.

رودی جولیانی، وکیل ترامپ نیز در پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مایکل کوهن را به "دروغ‌گویی و بی‌صداقتی طولانی مدت" متهم کرده است.

پرونده مایکل کوهن زمانی به جریان افتاد که در روز ۹ آوریل سال جاری ماموران اداره پلیس فدرال آمریکا دفتر کار، خانه و اتاق او را در یک هتل لوکس تفتیش کردند و توانستند ایمیل‌ها، برگه‌های مالیاتی و اوراق مربوط به نوع کار او را با خود ببرند. 

دادگاه پل مانافورت، رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ را نیز به دلیل تقلب مالیاتی و بانکی در ۸ مورد از ۱۸ مورد اتهامات محکوم شناخته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری دویچه وله‌، دونالد ترامپ در توئیت خود در عین حال نوشته متاسف است که مانافورت در دادگاه به دلیل تقلب مالیاتی و بانکی محکوم شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین