کد خبر: ۵۴۱۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

جنایت جدید ائتلاف سعودی علیه کودکان در حدیده یمن

منابع آگاه اعلام کردند، در حمله هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان به آوارگان در جنوب حدیده یمن چندین تن غیرنظامی کشته و زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت بهداشت وابسته به دولت نجات ملی اعلام کرد، در حمله هوایی به منطقه الکوعی در بخش الدریهمی در جنوب حدیده  ۳۱ غیر نظامی کشته شدند که ۲۲ تن از آنها کودک و چهار تن زن بودند. این وزارتخانه جنگنده‌های ائتلاف سعودی - اماراتی را مسئول حمله مذکور اعلام کرد.

پیشتر انصارالله یمن اعلام کرد، ائتلاف متجاوز عربی طی دو روز گذشته در حملات متعدد به مناطق مسکونی در شهر الدریهمی در استان الحدیده جنایتی جدید رقم زده و باعث مرگ غیرنظامیان شده است. این حملات تنها چند روز بعد از کشتار ضحیان در صعده انجام شده است.

یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: به دنبال حملات هوایی به خانواده‌ای در منطقه الکوعی و خودروی حامل آوارگان ۳۰ غیرنظامی کشته شدند که اکثر آنها کودک بودند.

وی گفت: ائتلاف عربی طی حمله هوایی در روز چهارشنبه به منزل عاقل المنطقه، از اهالی الدریهمی موجب کشته شدن چهار تن از اعضای خانواده او و زخمی شدن دو تن دیگر شد.

الحاضری ادامه داد: ساکنان این منطقه پس از حمله هوایی به منزل العاقل تصمیم گرفتند به منظور فرار از حملات هوایی منازل خود را ترک کنند تا جایی که چهار خانواده تا کنون کوچ کرده‌اند.

یکی از ساکنان این منطقه تاکید کرد: همه قربانیان حمله مذکور غیر نظامی بودند و هیچ شورشی یا فرد مسلحی در خانه العاقل حضور نداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، در نهم اوت هم ائتلاف عربی در یک حمله هوایی به اتوبوس حامل کودکان در استان صعده واقع در شمال یمن موجب کشته شدن ۵۱ غیرنظامی شد که ۴۰ تن آنها کودک بودند. این حمله که انتقادات بین‌المللی مختلفی به دنبال داشت موجب زخمی شدن ۷۹ تن دیگر شد که ۵۹ تن آنها کودک بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین