کد خبر: ۵۴۱۸۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

نام پسرخوانده‌های مادورو در پرونده اختلاس ۱.۲ میلیارد دلاری

همزمان با تلاش مادورو برای نجات اقتصاد ونزوئلا، دو بازرس آمریکایی اظهار کردند، دادستانان آمریکا در حال بررسی احتمال سود بردن اعضای خانواده رییس جمهور ونزوئلا از شرکت نفت دولتی این کشور هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
این تحقیقات بخشی از تلاش چندین ساله دادستانان آمریکا برای به دام انداختن نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا است که ادعای فساد را تکذیب می‌کند.

در اسناد به ثبت رسیده در این دادگاه، یک بانکدار سوییسی به نام "ماتیاس کرول" اعتراف کرده است که با افرادی که تنها با نام "Los Chamos" به معنی "بچه‌ها" در زبان ونزوئلایی شناخته می‌شوند، برای پولشویی ۲۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌های دزدیده شده از شرکت نفت PDVSA طرح‌ریزی کرده‌اند.

بر اساس اظهارات دو آمریکایی که این موضوع را با آسوشیتدپرس در میان گذاشتند، این "بچه‌ها" در واقع "یوسوال"، "یوسر" و "والتر فلورس"، فرزندان "سیلیا فلورس"، بانوی اول ونزوئلا از رابطه پیشین خود و پسرخوانده‌های نیکولاس مادورو هستند.

در شکایتی که در دادگاه به ثبت رسیده،‌ از مادورو، همسر و پسرخوانده‌هایش نام برده نشده اما این دو منبع آگاه اظهار کردند که دادستانان به دنبال هرگونه ارتباط میان آن‌ها و شبکه‌ای هستند که صدها میلیون از ثروت نفتی ونزوئلا را روانه املاک لوکس فلوریدا کرده است.

چندین مورد از این املاک و دارایی‌ها و در حدود ۴۵ میلیون دلاری که در حساب‌های بانکی نیوجرسی، باهاما، انگلیس و سوییس قرار دارد، هم‌اکنون هدف مصادره قرار گرفته‌اند.

فساد در ونزوئلا امری شایع است و دادستانان آمریکایی از میلیاردها دلاری که از شرکت PDVSA اختلاس شده، پرده برداشته‌اند.

یک بازرس امنیت ملی آمریکا اظهار کرد، این اختلاس‌گران قصد اختلاس ۱.۲ میلیارد دلار را داشته‌اند. این در حالی است که سطح تولیدات این کشور در حال سقوط است.

گفته می‌شود "ماتیاس کرول" که یک آلمانی با ریشه ونزوئلایی است در مرکز این توطئه قرار داشته است. او اظهار کرده است که این اختلاس‌گران در سال ۲۰۱۶ از او درخواست کرده‌اند که در پولشویی ۶۰۰ میلیون دلاری از شرکت PDVSA و انتقال ۲۰۰ میلیون دلار دیگر به آنان کمک کند. او همچنین گفته است که مداخله "مادر" افرادی که در این پرونده به آنان اشاره کرده، به روند این اختلاس‌ها کمک کرده است.

به گزارش ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از بستگان بانوی اول ونزوئلا در زمان صورت گرفتن این اختلاس، معاون رییس بخش مالی شرکت PDVSA بوده است.

سه پسر سیلیا فلورس بین ۲۸ تا ۳۹ سال سن دارند و یوسوال و یوسر هیچ‌گاه یک شغل دولتی نداشته‌اند اما والتر، بزرگترین پسر سیلیا در سال ۲۰۱۴ از سوی مادورو رییس یک بنیاد مالی دولتی شد که بر برنامه‌های کمک‌های اجتماعی برای فقرا تمرکز داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین