کد خبر: ۵۴۲۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

چاقی؛ زنگ خطر دوران بارداری

یک متخصص زنان و زایمان در خراسان جنوبی گفت: چاقی بانوان می‌تواند باعث ایجاد اختلال تخمک‌گذاری در زنان شود و حتی این اختلال در طول بارداری نیز ادامه پیدا می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مرضیه عطایی اظهار کرد: بیشترین موضوعاتی که در میان مراجعین، با آن‌ برخورد داشته و بانوان نسبت به آن بی‌توجه هستند،‌ عدم کنترل و آزمایش‌های پیش از بارداری است.

وی افزود: عدم کنترل پیش از بارداری به ویژه در دوطیف سنی زیر ١٨ سال و بالای٣٥ سال بسیار شایع است که این بانوان معمولا بدون بررسی باردار می‌شوند.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: این امر منجر به بارداری‌های پرخطر برای این بانوان شده و همچنین عفونت‌های منتقله از راه جنسی را تشدید می‌کند که کمتر از خطرات آن آگاه هستند.

عطایی ادامه داد: باید پیش از بارداری از نظر سرطان‌های زنان مانند سرطان پستان، سرطان تخمدان و سرطان رحم بررسی‌هایی صورت گیرد.

چاقی و تاثیرات آن بر روی جنین

وی در خصوص تاثیر چاقی بر روی بارداری و سلامتی جنین، اظهار کرد: چاقی بانوان می‌تواند باعث ایجاد اختلال تخمک‌گذاری در زنان شود و حتی این اختلال در طول بارداری نیز ادامه پیدا می‌کند.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: چاقی بانوان باردار می‌تواند منجر به سقط جنین، ایجاد فشار خون بالا، دیابت، حوادث قلبی و مغزی، افزایش سزارین، افزایش وزن جنین و حوادث نامطلوب بارداری مانند زایمان زودرس شود.

عطایی یادآور شد: توصیه می‌شود بانوان نه تنها بانوان باردار، هر شش ماه یک بار چکاب کلی را برای اطمینان از سلامتی خود و پیشگیری از بیماری‌ها انجام دهند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین