کد خبر: ۵۴۲۱۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹

نان شب ۲۰۰ کارگر پشت سد گمرک مانده است

۲۰۰ کارگر قرادادی و پیمانی لاستیک خوزستان به علت تامین نشدن مواد اولیه با پایان قرارداد بیکار شدند. این کارگران در تجمع امروز خود خواهان بازگشت به کار خود شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
جمعی از کارگران شرکت لاستیک خوزستان در گتوند روز یکشنبه به تمدید نشدن قرارداد خود و کنار گذاشته شدن از کار، اعتراض کرده و بازگشت به کار خود را از مسئولان و مدیران این شرکت خواستار شدند.

سجاد اسماعیلی (بازرس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی) در گفتگو با ایلنا، از کاهش تولید شرکت لاستیک خوزستان خبر داد و گفت: این شرکت در سال ۱۳۹۶ به عنوان صادرکننده برتر کشور در صادرات تیوپ خودرو شناخته شد اما در حال حاضر با کاهش تولید این شرکت ۲۰۰ کارگر قراردادی و پیمانی این شرکت با اتمام قرارداد یکماهه بیکار شده‌اند.

 اسماعیلی دلیل کاهش تولید این کارخانه را ماندن مواد اولیه پشت سد گمرک بیان کرد و گفت: مواد اولیه‌ی کارخانه تامین نشده است و کارفرما نمی‌تواند آن را ترخیص کند، به همین علت با توقف تولید مواجه شده است.

وی در پایان افزود: هیچ کارگری از این شرکت اخراج نشده بلکه پایان قرارداد آنها اعلام شده است که علت اصلی آن نیمه تعطیل بودن شرکت لاستیک خوستان یا تولید با ظرفیت پایین این شرکت و وارداتی بودن مواد اولیه ساخت تیوپ است.

به گزارش ایلنا، شرکت لاستیک خوزستان درگتوند، بزرگترین تولیدکننده انواع تیوپ در کشور بوده که از سال ۱۳۷۰ فعال است. این شرکت در بخش مرکزی شهرستان گتوند واقع شده و با اشتغال بیش از ۲۷۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم نقش مهمی در ایجاد اشتغال در منطقه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین