کد خبر: ۵۴۲۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

بازدید نوبخت از پروژه‌های جاده‌ای کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، مطالبات پروژه گردنه صلوات آباد سنندج را 15 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: انتظار داریم که دولت مطالبات این طرح را پرداخت کند تا بتوانیم پاسخ مناسبی به یکی از مطالبات مردم کردستان بدهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
شهرام ملکی امروز (پنجم شهریور ماه) در بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه گردنه صلوات آباد سنندج که قطعه‌ای از طرح همدان به سنندج است اظهار کرد: مسیر همدان به سنندج 170 کیلومتر و این قطعه در کردستان 128 کیلومتر است.

وی افزود: این طرح که مربوط به دهه 80 است، در اواخر سال 95 و بر اساس مصوبه دولت در سال 94 و بر اساس گزینه‌های برتری که مشاوران طرح تعریف کرده بودند، در دستور کار و اولویت استان قرار گرفت و ما نیز بهسازی مسیر موجود را در اولویت قرار دادیم.

بازدید نوبخت از پروژه‌های جاده‌ای کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، طول کل گردنه صلوات آباد سنندج را 21 و نیم کیلومتر اعلام و ذکر کرد: این مسیر را به چهار قطعه ترافیکی برای تسریع در کار تبدیل کردیم و بر اساس مناقصه ای که اواخر سال 95 برگزار شد، سه قطعه از این پروژه که در اولویت بود به جز تونل 600 متری که اجرای آن هنوز شروع نشده است را به طول 20 کیلومتر در قالب سه قطعه به پیمانکاران توانمند بومی واگذار کردیم.

وی کل اعتیار این سه قطعه را 31 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: قطعه اول این سه طرح با طول 9 کیلومتر و برآورد 11 میلیارد تومان هزینه، قطعه دوم 11 میلیارد و 500 میلیون تومان و قطعه سوم با شش کیلومتر و برآورد هشت میلیارد و 800 میلیون تومان به پیمانکار واگذار شده است.

ملکی گفت: اجرای این پرروژه از ابتدای سال 96 استارت زده شده و خوشبختانه تاکنون 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از لحاظ کارکردی نیز تا به حال حدود 23 میلیارد و 700میلیون تومان کار انجام داده‌ایم.

وی عنوان کرد: بر اساس تخصیص مشترک بین همدان و سنندج، که از پروژه به ما داده شده،  تا به حال هشت میلیارد و 700 میلیون تومان از اسناد خزانه سر رسید سال 99 به ما پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، مطالبات این پروژه را 15 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 10 کیلومتر از این پروژه را تا پایان سال جاری در مسیرهای مختلف به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اعلام اینکه طی دو هفته اخیر قیمت قیر در کشور افزایش یافته است بیان کرد: آسفالت قطعات در حال اجرای این پروژه در کردستان تا هفته آینده آغاز و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته 10 میلیارد تومان دیگر هزینه آسفالت به مطالبات این پروژه افزوده می‌شود  که این مهم باید مد نظر قرار گیرد.

ملکی، تصریح کرد: انتظار داریم دولت مطالبات این پروژه را به ما پرداخت کند تا بتوانیم در اسرع وقت پاسخ مناسبی به یکی از نیازهای مهم مردم کردستان بدهیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: عمده اجرای این طرح با 12 کیلومتر در حال اجرا است که امیدواریم بتوانیم آن را در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسانیم.

محمدباقر نوبخت نیز در ادامه این بازدید گفت: به شرط افتتاح پروژه در دهه فجر امسال، تعهد می‌دهیم و تضمین می‌کنیم که کل هزینه پروژه را پرداخت کنیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین