کد خبر: ۵۴۲۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
نوبخت اعلام کرد

آماده‌سازی 5 بسته حمایتی و معیشتی برای اقشار مختلف

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به فشارهای ناشی از مشکلات اقتصادی به جامعه، گفت: برای جبران بخشی از این فشارها پنج بسته حمایتی، جبرانی و معیشتی برای اقشار مختلف در نظر گرفته شده که به زودی اطلاع رسانی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه که امروز (5 شهریور) برگزار شد با اشاره به مشکلات اخیر اقتصادی کشور گفت: مشکلات اخیر نشان می‌دهد که اقتصاد کشور مقاوم نیست و علی رغم تلاش‌های بسیار در چهار سال گذشته، هنوز آن طور که باید مقاومتی نشده است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت تلاش‌های بسیاری در چهار سال گذشته برای تحقق این سیاست‌ها داشته است، اما شرایط موجود نشان می‌دهد که هنوز اقتصادمان مقاومتی نشده است.

 نوبخت به سیر صعودی اقتصاد کشور در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: طی چهار سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد کشور افتاد و شاهد رشد چهار درصدی  نرخ رشد اقتصادی کشور و تک رقمی شدن نرخ تورم بودیم.

 به گزارش ایسنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: اقدامات چند سال گذشته به حدی بود که کشور می‌رفت یک جهش خوب در حوزه اقتصاد را شاهد باشیم، اما باز بدخواهان این ملت نگذاشتند و تحریم هایی را بر این کشور و ملت تحمیل کردند.  

وی با بیان اینکه نباید شرایط موجود را ناشی از ناکارآمدی دولت بدانیم، گفت: باید یادمان باشد این دولت همان دولت چهار سال پیش است و همه وزرا با تجربه هستند و برای آزمون و خطا در این سمت قرار نگرفتند.  

نوبخت تصریح کرد: به هرحال در این شرایط سازمان برنامه و بودجه موظف است برنامه‌ای برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم داشته باشد و در همین راستا پنج بسته جبرانی و حمایتی و معیشتی برای اقشار مختلف مردم آماده شده که به زودی جزئیات آن اطلاع رسانی می‌شود.  

وی افزود: از این بسته‌ها، دو بسته معیشتی برای همه اقشار جامعه است، یک بسته معیشتی ویژه پنج دهک پایین جامعه خواهد بود، یک بسته حمایتی برای تولیدکنندگان و یک بسته خاص برای پیمانکاران خواهیم داشت.  

رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش کمک‌های دولت در اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در جلسه روز گذشته هیات دولت مصوب شد که پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و  پنج میلیون تومان تسهیلات بازسازی روستایی با سود چهار درصد و 10 میلیون تومان تسهیلات بازسازی شهری با سود پنج درصد به زلزله زدگان این استان اختصاص داده شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین