کد خبر: ۵۴۲۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

نامه زیباکلام به روحانی در آستانه حضور او در مجلس

صادق زیباکلام در نامه ای سرگشاده به حسن روحانی در آستانه سوال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور از او خواست تا دلیل مشکلات کشور و واقعیت ها را به صراحت بیان کند.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق زیباکلام در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، در آستانه سوال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور، از او خواست تا دلیل مشکلات کشور و واقعیت ها را به صراحت بیان کند.

در نامه زیباکلام آمده است: سکوت طولانی جنابعالی دومین قربانی کابینه‌تان را هم به بار آورد و شما همچنان مهر سکوت بر لب دوخته‌اید. کمترین پیامد سکوتتان تأیید آدرس غلطی است که اصولگرایان بالأخص جریانات تندروتر آن‌ها پیرامون دلایل به وجود آمدن بحران اقتصادی حاکم بر کشور می‌دهند. آن‌ها انگشت اتهام را به سمت دولت و بالأخص تیم اقتصادی آن گرفته و سعی می‌کنند به مردم القا ‌کنند که ریشه تمامی نابسامانی‌های اقتصادی موجود خلاصه می‌شود در سوءمدیریت آن‌ها.

یقیناً تیم اقتصادی دولت شما نمره خیلی بالایی نمی‌گیرد. کمترین اشکال آن فقدان یک استراتژی یکپارچه مدون است. اما تقلیل بحران فعلی به صرفاً تیم اقتصادی دولت و ندیدن ریشه‌های عمیق‌تر و جدی‌تر آن، در خوش‌بینانه‌ترین حالت ساده‌انگاری والا که فریب افکار عمومی است.

سخنان نمایندگان مخالف دولت در جریان استیضاح آقای کرباسیان (ازجمله رفتار عوام‌فریبانه و پوپولیستی برخی از امیدی‌ها) یادآور مطالبی است که اصولگرایان از تریبون‌هایشان ازجمله نمازجمعه و صداوسیما منظما علیه دولت ابراز می‌دارند و سکوت شما مهر تأییدی شده بر این باور نادرست که مقصر وضع موجود فقط دولت است.

هیچ‌کس نمی‌داند علت سکوت مرموز شما و نگفتن واقعیت‌هایی که باعث به وجود آمدن بحران فعلی شده چیست؟ بنده زبانم ظرف یک سال گذشته از تکرار این نکته مو درآورد که چرا به مردم نمی‌گویید که چه میزان از درآمد کشور در اختیار دولت است .

زیباکلام در پایان نامه خود یادآور شده است: سکوت شما فقط باعث پشیمانی بسیاری از ۲۴میلیونی که با امید به شما رأی دادند نشده؛ مصیبت بزرگ‌تر آن است که عملکرد شما لطمه سنگینی بر اعتبار صندوق رأی، به‌عنوان یگانه ابزار پیشرفت وارد ساخته است.

منبع: انتخاب

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
واقعا این سکوت و عقب نشینی اقای روحانی تعجب بر انگیز است ! چرا اقای دکتر حسن روحانی دارندهء نشان نصر ! سخنران مجلس ترحیم مرحوم حاج اقا مصطفی خمینی ! مسئول پدافند در جنگ تحمیلی ۸ ساله ! و.... ! همه اش عقب نشینی در برابر هوچیگریها ؟!!! از جنجال حقوق نجومی انچنان کوتاه امد که جامعه باور کرد حقوق نجومی یعنی خدا تومن حقوق مقامات ! چرا در ان جنجال به جای پاسخگوئی با استدلال ؛ انچنان عقب نشینی کردن؟ (در سال ۶۱ در وزارتخانه ای سمت معاونت داشتم در جلسه ای وزیر مربوطه گفتند : مرحوم رجائی در زمانی که رئیس جمهور شدند به وزرا گفته بودند حقوق رپیس جمهور و وزرا ومعاونین وزیر ۱۴هزار تومان است ولی من ۶ هزار تومان میگیرم اما دیگران خودشان میدانند که ۱۴ هزار تومان بگیرند یا کمتر !) بعد از این نقل قول وزیر بعضیها گفتند ماهم همان ۶هزار تومن رو میگیریم ! من گقتم بنده همان ۱۴ هزار تومان را میگیرم ( هم مستأجر بودم و هم عائلهء فراوان ) بعد وزیر هم گفتند : من که درآمد های دیگری هم دارم این حقوق کفاف زندگی من را به سختی تأمین میکند ! واقعا کسی که وزیر شده از کار شخصی خود هم باز میماند! مثل جناب اقای دکتر قاضی زادهء هاشمی که با دو روز کار در مطبشان به اندازهء چند ماه حقوق وزارتشان درآمد خواهند داشت ! ( ایشان قبل از وزارتشان انقدر شهرت کاری داشتند که بعضی از بچه پولدار ها برای دیگران پز میدادند که من چشمام رو توسط قاضی زاده عمل کردم ! ) از اقای روحانی خواهش میکنم همهء مسائل را صاف و پوست کنده یگویند وبدانند که اگر سست پاسخ دهند بلا فاصله طرح عدم کفایت سیاسی ایشان را پیش می آورند !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین