کد خبر: ۵۴۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

"اصلاح طلبان از سخنرانی الیاس حضرتی خوششان نیامد"

فراکسیونی که آقای حضرتی عضو آن بود به استیضاح رای منفی داده بود و در آخر سر هم این رای را داد، اما روابط تشکیلاتی ایجاب می‌کرد که آقای حضرتی هم نه‌تنها رای منفی بدهد بلکه حتی در موافق با استیضاح هم سخنرانی نکند.
آفتاب‌‌نیوز :
ولي او نه‌تنها به اين روابط تن در‌نداد بلكه از فراكسيون هم بيرون آمد تا بتواند آزادانه سخنراني خود را بكند، ‌سخنراني‌اي كه بنا به گواه شاهدان و كارشناسان بيشترين تاثير را در بركناري مسعود كرباسيان داشت. پيام كار الياس حضرتي به اصلاح‌طلبان يك چيز بود، «معيشت مردم را فداي آرزوهاي خود نكنيد.»

هر‌چند كه شايد بازخورد سخنراني و كار آقاي حضرتي به مذاق اصلاح‌طلبان خوش نيايد اما قاطبه مردم به حمايت از آن برخاستند. 

در بزنگاه‌هاي تاريخ همين مردمي كه به حمايت از اصلاح‌طلبان برخاسته‌اند در جنگ معيشت و سياست نشان داده‌اند كه به سمت معيشت مي‌چرخند نه سياست. اگر روزانه به ميان مردم برويم مشاهده مي‌كنيم كه دغدغه مردم به‌وي‍ژه طبقه متوسط آن كه بيشترين حمايت‌ها را از اصلاح‌طلبان مي‌كنند ديگر مسائل سياسي نيست بلكه دغدغه آنها معيشت روزمره آنها است كه شديدا به خطر افتاده است.

اگر احزاب كشور، ‌سياستمدار باشند متوجه مي‌شوند كه پايداري آنها در عرصه سياسي انگشت گذاشتن بر درد مردم است كه بتوانند داروي آن را هم تامين كنند. مردم مشاهده مي‌كنند كه ناكارآمدي تيم اقتصادي دولت- به هر دلايلي كه باشد- آنقدر واضح و عيان است كه خود دولت بارها اذعان كرده كه درصدد ترميم آن بر مي‌آيد اما تنها ترميمي كه صورت گرفت حذف سخنگوي دولت بود و به پايان آمدن دوره سيف از رياست كلي بانك مركزي و جايگزين كردن همتي. آيا اين احزاب نبايد از خود بپرسند كه اين چه ترميمي است و از دولت بخواهند كه و توصيه بكنند كه چه كارهايي بهتر است بكند و چه كارهايي نكند.

منبع: روزنامه اعتماد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین