کد خبر: ۵۴۲۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵

بطحائی: راهبرد آموزش و پرورش دستیابی همه دانش‌آموزان به فرصت‌های آموزشی است

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در مولفه‌هایی همچون فضا، تجهیزات و امکانات آموزشی قدم‌های موثری برداشته شده است، اظهار کرد: به منظور رفع نابرابری‌های موجود، دست یابی برابر به فرصت های آموزشی برای دانش آموزان مناطق مختلف کشور از راهبردهای وزارتخانه است.
آفتاب‌‌نیوز :
سید محمد بطحایی عصر روز گذشته در مراسم بهره برداری متمرکز پروژه های هفته دولت شهرستان گمیشان تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام های ارزنده ای برداشته شد که یکی از مهمترین آنها کاهش نرخ ترک تحصیل و یا کودکان محروم از تحصیل است.

وی افزود: هر چند یک بازمانده از تحصیل یا دانش آموز ترک تحصیل کرده نیز عیب محسوب می شود اما نباید تلاش ها و اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و پرورش را نادیده بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مهمترین وظیفه دولتمردان و مدیران حکومت اسلامی تلاش برای استقرار عدل و قسط در جامعه است.

وی گفت: راهبرد مسئولان باید به گونه‌ای طرح ریزی شود که امکان دست یابی به منابع و امکانات کشور برای همه ایرانیان از هر مذهب و قوم و رنگ و یا منطقه جغرافیایی فراهم شود.

بطحایی اضافه کرد: با وجود تمام کارشکنی‌ها و فشارهای ناجوانمردانه دشمن، رویه حاکم بر کشور حرکت به سوی عدالت و استقرار آن در جامعه است که باید با تلاش بیشتر این رویه را تسریع کنیم.

وی همچنین ادامه داد: ما امروز به ارتقای سطح کیفیت آموزشی نیازمند هستیم، باید با اصلاح برنامه های موجود بتوانیم کودکانی را تربیت و تحویل جامعه دهیم که به عنوان پدران و مادران آینده این سرزمین بتوانند در مسیر توسعه و پیشرفت قبول مسوولیت کنند.

وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: باید دانش آموزانی تربیت کنیم که بتوانند مسائل اجتماعی و فردی را حل کنند و در انجام آموزه های دینی موفق باشند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین ابراز امیدواری کرد با همراهی همه مجموعه نظام گام‌های تحول در نظام آموزش و پرورش با سرعت بیشتری به پیش رود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین