کد خبر: ۵۴۲۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

قیمت نفت افزایش یافت

بهای معاملات نفت روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به اختلالات عرضه در نقاط مختلف جهان شامل ونزوئلا و آفریقا که انتظارات نسبت به محدود شدن عرضه به بازار را تقویت کرد، افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۶ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، ۷۶.۳۷ دلار در هر بشکه بود. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش، به ۶۸.۹۶ دلار در هر بشکه رسید.

با وجود نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصادی به دلیل نزاع تجاری آمریکا و چین، عرضه نفت به دلیل اختلالات در تولید برخی از نقاط و محدودیت عرضه داوطلبانه کشورهای عضو اوپک، نسبتا محدود است.

کمیته نظارت بر توافق کاهش تولید دریافته که مشارکت کنندگان در این پیمان که شامل کشورهای غیراوپک از جمله روسیه می‌شود، تولیدشان را در ژوییه ۹ درصد بیشتر از میزان هدف گذاری شده کاهش داده‌اند.

اوپک و متحدانش در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کردند از ابتدای سال ۲۰۱۷ تولیدشان را حدود ۱.۸ میلیون بشکه نسبت به سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۶ کاهش دهند.

آژانس بین‌المللی انرژی روز دوشنبه نسبت به اختلالات عرضه بویژه از سوی ونزوئلا  هشدار داد. صادرات نفت ونزوئلا در دو سال گذشته بیش از نیمی کاهش یافته و تا اواسط سال ۲۰۱۸ به یک میلیون بشکه در روز رسید.

فاتح بیرول، مدیراجرایی آژانس بین‌المللی انرژی به رویترز گفت: می‌توان انتظار کاهش بیشتر تولید را داشت. وی هشدار داد لیبی و نیجریه که از اعضای اوپک هستند، با وجود بهبود اخیر تولید همچنان کشورهای شکننده ای به نظر می‌رسند.

به گزارش ایسنا، بیرول گفت هنوز زود است تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران که قرار است از نوامبر به اجرا گذاشته شود، ارزیابی شود.

بر اساس گزارش رویترز، علاوه بر دورنمای محدود شدن عرضه، عامل دیگری که از قیمت نفت پشتیبانی کرده، کاهش ارزش شاخص دلار در دو هفته اخیر بوده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین