کد خبر: ۵۴۲۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

کسرخدمت‌های ایثارگری سربازی تعیین تکلیف شد + جزئیات

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از تعیین تکلیف قانون کسر خدمت‌های مربوط به ایثارگری، رزمندگی و اسارت در مجلس شورای اسلامی و اجرای آن از روز شنبه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قانون کسر خدمت‌های ناشی از جانبازی، رزمندگی و اسارت والدین سربازان اظهار کرد: بالاخره بعد از جلسات مختلف میان نمایندگان مجلس و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح این قانون تعیین تکلیف شد و بر اساس آن به ازای هر یک ماه اسارت و رزمندگی و همچنین هر یک درصد جانبازی والدین، فرزندان سربازشان می‌توانند 12 روز کسر خدمت دریافت کنند.

کمالی با تاکید بر اینکه این قانون تنها برای سربازان در حال خدمت است و افرادی که به سربازی نرفته امکان استفاده از آن را ندارند، خاطرنشان کرد: شرایط استفاده از این قانون نیز اینطور است که سرباز ابتدا به یگان محل خدمت خود مراجعه کرده و گواهی اشتغال دریافت می‌کند. سپس این گواهی را باید به همراه برگه اعزام به محل خدمت والدین خود ببرند و در آنجا پرونده مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید اطلاعات به ازای هر یک ماه اسارت و رزمندگی و نیز هر یک درصد جانبازی والدین 12 روز کسر خدمت دریافت کند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه افرادی که هنوز سربازی خود را تعیین تکلیف نکرده‌اند نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، گفت: تنها شرط استفاده از این تسهیلات تعیین تکلیف و اعزام به سربازی است.

کمالی در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا امکان تجمیع سوابق رزمندگی، اسارت و جانبازی وجود دارد،‌ تصریح کرد: این امکان وجود داشته و متقاضیان می‌توانند سوابق والدین خود در این سه بخش را با یکدیگر تجمیع کنند.

قوانین کسر خدمت ایثارگری با 28 و 29 ماه یا درصد ادامه دارد

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا قانون قبلی کسر خدمت ایثارگری که سال گذشته اجرایی شد ملغی شده یا ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: اجرای این قانون همچنان ادامه خواهد داشت و بر اساس آن، آن دسته از افرادی که والدین‌شان 28 ماه به بالا سابقه یا درصد رزمندگی، اسارت و جانبازی داشته باشند می‌توانند از این قانون بهره مند شوند.

کمالی با اشاره به آن دسته از مشمولانی که تا 19 آذر ماه سال 96 به سربازی رفته و از کسر خدمت‌های قبلی استفاده کرده و به ازای هر یک ماه رزمندگی و اسارت و هر یک درصد جانبازی 9 روز کسر خدمت گرفته بودند، ادامه داد: این افراد باید با توجه به قوانین جدید به یگان محل خدمت خود مراجعه کرده و نسبت به دریافت کسر خدمت جدید خود اقدام کنند.

کسر خدمت‌های ایثارگری به مشمولان غایب نمی‌رسد

کمالی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه آیا مشمولان غایب امکان بهره‌مندی از کسر خدمت‌های جدید ایثارگری را دارند یا خیر؟ اظهار کرد: این مقررات و تسهیلات شامل حال مشمولان غایب نخواهد شد. بنابراین اگر فردی وارد غیبت شده باشد و سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز توجیه این غیبت را نپذیرد امکان استفاده از کسر خدمت‌های ایثارگری برایش وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: بنابراین شرط لازم برای استفاده از کسر خدمت‌های ایثارگری نداشتن غیبت یا در صورت داشتن غیبت توجیه غیبت از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا است.

کمالی همچنین درباره مشمولان غایبی که تا قبل از تاریخ 19 آذر سال 96 به سربازی رفته و کسر خدمت‌های قبلی را گرفته‌اند گفت: این افراد نیز تنها از همان 9 روز کسر خدمت بهره مند شده و کسر خدمت جدید به دلیل غیبت به آنان تعلق نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره اینکه آن دسته از مشمولانی که اضافه خدمت ناشی از غیبت‌شان بخشیده شده باشد امکان استفاده از تسهیلات ایثارگری را پیدا می‌کنند یا خیر؟ گفت: بخشودگی اضافه خدمت آثار و تبعات ناشی از غیبت را از بین نمی‌برد. بنابراین این دسته از افراد نیز امکان استفاده از این کسر خدمت‌ها را نخواهند داشت.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امکان تجمیع کسرخدمت‌های ایثارگری با خدمت‌های بسیج و پروژه‌های تحقیقاتی نیز وجود دارد.

وی درباره اینکه آیا معیاری برای تشخیص مناطق عملیاتی وجود دارد یا خیر؟ گفت: بخشنامه‌های لازم در این زمینه وجود داشته و مناطق عملیاتی و جبهه‌ها کاملا مشخص است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین