کد خبر: ۵۴۲۶۲۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

تایمز: انگلیس برای دور زدن تحریم‌های ضدایرانی آمریکا از ژاپن مشورت می‌گیرد

روزنامه تایمز نوشت مقامات وزارت خارجه و خزانه‌داری انگلیس برای یافتن راهکاری به منظور اجتناب از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با همتایان ژاپنی خود دیدار و رایزنی کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه انگلیسی تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت مقامات وزارت خارجه و خزانه‌داری انگلیس برای یافتن راهکاری به منظور اجتناب از تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران، با همتایان ژاپنی خود دیدار کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، انگلیس از ژاپن به دلیل پیشینه‌ای که در انعقاد قراردادهای دوجانبه مستقل نفتی با ایران (علی رغم تحریم های این کشور) دارد، برای یافتن راهی به منظور در امان ماندن از مجازات های واشنگتن در صورت ادامه روابط تجاری با تهران درخواست کمک کرده است. این گزارش می افزاید ژاپن همچنان به خرید نفت خام از ایران ادامه می دهد. گزارش ها حاکی از آن است که توکیو در حال حاضر در حال گفتگو با واشنگتن است تا علی رغم بازگشت تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران، به خرید نفت از این کشور ادامه دهد. یک مقام ارشد انگلیسی در گفتگو با تایمز فاش کرد این کشور نیز به دنبال کسب چنین معافیتی برای ادامه روابط بانکی، واردات نفت خام از ایران و بیمه نفت کش هاست.

راشا تودی نیز با انتشار این خبر در پایگاه اینترنتی خود افزود پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این کشور را از توافق هسته‌ای ایران خارج کرد و تصمیم به وضع دوباره تحریم ها علیه این کشور گرفت، متحدان بین المللی واشنگتن سخت در تلاش هستند تا به راهکاری برای در امان ماندن از این تحریم ها با وجود ادامه روابط تجاری با تهران، دست یابند.

گزارش راشا تودی می افزاید ترامپ پس از خارج کردن آمریکا از برجام، هشدار داد تحریم های ضدایرانی این کشور و هر کشوری را که به روابط تجاری خود با تهران ادامه دهد، در بر خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین