کد خبر: ۵۴۲۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰

سه اتهام بزرگ به وینفرد شفر

استقلال با شکست ۳-۱ مقابل السد در ورزشگاه آزادی شانس کمی برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان دارد و در این میان انتقادها به وینفر شفر بیش از پیش شدت گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
شهروند تحلیلی بر باخت خانگی استقلال مقابل السد در آسیا داشته و نوشته است: فوتبال ثابت کرده وقتی یک مربی توقعات را از خودش بالا ببرد، با نتیجه نگرفتن، فشار انتقادها هم خیلی بیشتر از حد معمول خواهد بود. حالا فکرش را بکنید این مربی وینفرد شفری باشد که سرمربی استقلالِ پرهوادار است و با وجود تمام مشکلات از رسیدن به قهرمانی آسیا برای تماشاگر حرف زده بود. منتهی تیمش با بدترین عملکرد ممکن در حضور ١٠٠ هزار تماشاگر به السد در آزادی باخت تا شانسش برای حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به کمترین حد خود برسد.

اشتباه بزرگ شفر!

استقلال در روزی که بسیار بد بازی کرد، تا دقیقه ٦٠ از حریف قدرتمند خود جلو بود اما یک تعویض اشتباه این تیم را نابود کرد. نیومایر آلمانی از نظر کارشناسان یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود که ناگهان از سوی شفر تعویض شد. با بیرون رفتن او از زمین استقلال میانه میدان را به صورت کامل به السد واگذار کرد و در نهایت ٣ گل خورد و چند گل هم دریافت نکرد! از همان زمانی هم که نیومایر از زمین خارج شد، انتقادهای زیادی به شفر شد و حتی خبرنگاران در کنفرانس خبری از سرمربی آلمانی استقلال در این رابطه سوال کردند که او جواب عجیبی داد و گفت: «مشکل نیومایر خطایی بود که اواخر نیمه اول روی پایش انجام شد. پای او درد گرفته بود. با شما صحبت کرده بودم که این بازیکن تازه آمده و هنوز آماده و با تیم ما هماهنگ نیست. نیومایر بین دو نیمه با من صحبت کرد و خواست تعویض شود.» نکته قابل تأمل اینجاست که بدون تعارف بایدنوشت شفر برای توجیه اشتباه فنی خود متوسل به دروغ شد! نیومایر همان موقع در میکسدزون ورزشگاه آزادی درباره تعویض خود به خبرنگاران گفت: « من هیچ مصدومیتی نداشتم و می‌توانستم تا پایان مسابقه ادامه بدهم.» همین صحبت باعث شد انتقادها به پیرمرد آلمانی زیاد شود. بسیاری از منتقدان و هواداران استقلال در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها به این مربی اعلام کردند بهتر است که اشتباه خود را بپذیرد و اعتراف کند که یکی از دلایل این شکست تلخ تصمیم خودش بود!

ضربه قرارداد تلویزیونی

استقلال خیلی دیرتر از رقبای خود تمرینات پیش فصل خود را شروع کرد. یکی از اصلی‌ترین دلایل این اتفاق قرارداد شفر در زمان برگزاری جام جهانی با شبکه تلویزیونی سوییسی به عنوان کارشناس بود. به همین ترتیب این مربی خیلی دیرتر از بسیاری دیگر از مربیان شاغل در لیگ ایران به کشور آمد و کار خود را شروع کرد. آن هم در روزهایی که نقل و انتقالات باشگاه با بحرانی جدی روبه‌رو بود. البته در هفته‌های اخیر انتقادهایی جدی از شفر صورت گرفت و او هم در پاسخ نگرانی‌ها گفت: «اینکه دیگر تیم‌ها کار خود را زودتر شروع کردند دلیل بر این نیست که ما دیر تمرینات را آغاز کردیم. تغییراتی در تیم انجام شده و نفرات جدید باید با بقیه هماهنگ شوند. اما برای بازی با السد به آمادگی کامل خواهیم رسید.» اتفاقات بازی رفت با السد و عملکرد افتضاح استقلال نشان داد که حرف‌های شفر کاملا اشتباه بود و تیم او هنوز زمان زیادی برای رسیدن به آمادگی دارد. به هر صورت آنها در لیگ برتر هم تا پایان هفته پنجم تنها یک برد، یک باخت و سه مساوی به دست آورده‌اند که به هیچ عنوان باب میل هواداران نبوده و مشخص می‌شود قرارداد شفر برای درآمدزایی با تلویزیون سوییسی تاثیر منفی زیادی در آماده‌سازی استقلال داشت.

ابهام در فعالیت‌های نقل و انتقالاتی

استقلال چهار بازیکن تاثیرگذار و بزرگ فصل قبل خود را در شرایطی از دست داد که نفرات جایگزین هنوز نتوانسته‌اند جای خالی آنها را به دلایل مختلف پر کنند. امید ابراهیمی، سیدمجید حسینی، سرور جپاروف و مامه بابا تیام چهار ستاره اصلی جداشده از آبی‌ها بودند. نکته قابل تأمل درباره جذب برخی نفرات جدید از جمله نیومایر و الحاجی  در گرو نقش ایجنت وینفرد شفر در انتقال آنها به استقلال است که حرف وحدیث‌های زیادی ایجاد کرده است. هواداران فراموش نکرده‌اند سال قبل هرچقدر جذب تیام خوب بود، بویان نایندوف هم با دستور شفر به تیم آمد و بازی نکرد و پول خوبی از استقلال گرفت و در نهایت از تیم جدا شد.  شفر باید درباره جذب تک‌تک بازیکنان استقلال به هواداران توضیحات قانع کننده ارایه بدهد. البته جدایی ساناک از کادرفنی هم از نظر برخی هواداران و کارشناسان مشکوک است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین