کد خبر: ۵۴۳۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

ایرلندی‌ها علیه سفر ترامپ بسیج می‌شوند

سیاستمداران و فعالان ایرلندی متعهد شدند تا علیه سفر دونالد ترامپ به این کشور که ماه نوامبر انجام می‌شود، دست به تجمعات اعتراضی بزنند. آنها از مردم خواستند تا پیام واضحی به مردم آمریکا ارسال کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه گاردین، کاخ سفید جمعه از سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به ایرلند در ماه نوامبر خبر داد که بخشی از تور اروپایی اوست که شامل سفر به پاریس برای شرکت در صدمین سالروز پایان جنگ جهانی اول هم می‌شود. براساس بیانیه کاخ سفید، سفر رئیس‌جمهوری آمریکا برای تجدید مناسبات عمیق و تاریخی میان دو کشور خواهد بود.

چندین حزب جمهوری ایرلند از جمله حزب کارگر، سبزها و همبستگی متعهد شدند تا اعتراضات گسترده‌ای علیه سفر ترامپ برگزار کنند. رهبر سبزها از مردم ایرلند خواسته است تا با حضور خودشان نفرت و انزجارشان را از سیاست‌های دولت ترامپ نشان دهند؛ درست همان کاری که زمان جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ انجام دادند و تجمعات اعتراضی گسترده‌ای در سراسر این کشور به راه انداختند.

او تاکید کرد: دولت ترامپ سیاست‌هایی دارد که سیاره ما را ویران می‌کند، نظم بین‌المللی را از بین می‌برد و با توسل به نژادپرستی، بیگانه‌هراسی، تنفر و زن‌ستیزی روند سیاسی جدیدی ایجاد می‌کند. این سیاست‌ها بازتاب ارزش‌های مردم ایرلند نیست و ما باید به او و جهان نشان دهیم که اینها عادی نیستند.

این مقام افزود: سیاست‌های مبتنی بر همبستگی، واقعیت و شایستگی هنوز وجود دارد و ارزش دفاع کردن دارند. ما از مردم ایرلند می‌خواهیم تا به کشورمان بگویند که این سفر را لغو کند و اگر آنها چنین کاری انجام ندادند، از شما می‌خواهیم تا اعتراضاتی که پیش از این هرگز دیده نشده است به راه بیندازید.

رهبر حزب کارگران ایرلند هم تاکید کرد نظرات نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور بیانگر دیدگاه‌های اکثریت مردم ایرلند نیست. او گفت: ارتباط عمیق و پایدار بین این کشور و ایالات متحده، نه بر مبنای غرور و چاپلوسی غلط  نخست وزیر و وزیر خارجه، بلکه بر تجارب مشترک مردم و مبارزات مشترک آنها استوار است.

ترامپ از سوی اندا کنی، نخست‌وزیر سابق ایرلند برای سفر به این کشور دعوت شده است. جزئیات سفر او هنوز مشخص نیست اما احتمالا ترامپ دو روز در ایرلند خواهد بود.

انتشار این خبر با واکنش‌هایی منفی در رسانه‌های اجتماعی همراه شد و بسیاری از سیاست‌های ترامپ انتقاد کردند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین