کد خبر: ۵۴۳۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

واکنش عضو شورای شهر تهران به دروغ‌پردازی‌های مترو تهران درباره خشک شدن چشمه علی

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران نسبت به دروغ‌پردازی‌های شرکت مترو تهران واکنش نشان داد و گفت: علیرغم تمام حرف‌های مسئولان شرکت مترو، شاهد قطعی آب چشمه علی هستیم و باید گفت این میراث ۸ هزار ساله در معرض تهدید جدی قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن خلیل‌آبادی در جریان هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به قطع مجدد آب چشمه علی خطاب به ریاست شوریا شهر تهران، اظهار کرد: آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش ضمن قدردانی به منظور جلسه تذکرات مکرر و پاسخ اینجانب به مترو در خصوص خشکی آب چشمه علی برگزار کردید، مسئولان مترو با حضور شما پیش‌بینی کردند عبور ادامه خط 6 از آن منطقه به چشمه علی، ابن باویه، برج طغرل و دژ رشکان لطمه خواهد زد و طبق مطالعات و بررسی کارشناسان مترو اذعان کردند وجود دستگاه‌های حفاری باعث ضربه زدن به چشمه علی و دیگر آثار باستانی منطقه خواهد شد.

وی افزود: در آن زمان تصاویری مبنی بر پر آب بودن چشمه علی شهر ری به نمایش گذاشتم و عنوان کردم به دلیل آسیب زدن دستگاه‌ها به چشمه علی آب را با پمپ تخلیه کردند.

وی بیان کرد: پس از تذکرات مکرر کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش مسئولان مترو وعده داندند نهایتا تا 15 تیر آب به چشمه علی باز خواهد گشت و اواخر تیرماه شاهد بازگشت آب به چشمه علی خواهیم بود که این مسئله با شادی و ساز و دهل اعلام کردند و تصاویر را برای شما فرستادند. قریب به یک هفته است که آب چشمه علی کاملا خشک شده و مسئول مترو در مصاحبه‌ای اعلام کرده که خشکی چشمه علی ربطی به مترو ندارد.

وی ضمن اعلام گلایه از مسئولان مترو گفت: برخوردهای دوگانه و دروغ‌ها ما را مستاصل کرده و از این رو ما از شهردار تهران، قوه قضائیه و سازمان میراث فرهنگی کشور و دیگر مسئولان مربوطه می‌خواهم برای نجات میراث 8 هزار ساله اقدامات لازم را انجام دهند و تدابیر لازم را اتخاذ کنند چرا که قطع به یقین خشکی آب چشمه علی ارتباطی با خشکسالی‌ها نداشته و ندارد و به دنبال حفاری مترو به این وضع افتاده است.

وی در پایان گفت: لذا از رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش می‌خواهم مجدانه این مسئله را پیگیری کنند تا بیش از این ما را به استهزاء نگیرند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین