کد خبر: ۵۴۳۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

نوری‌المالکی انصراف داد

نوری المالکی رئیس ائتلاف انتخاباتی دولت قانون تاکید کرد که به هیچوجه قصد نامزد شدن برای پست نخست وزیری را ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
المالکی روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: این که چند سال پیش اعلام کردم نامزد پست نخست وزیری نخواهم شد، بر اساس یک تصمیم جدی و دیدگاه روشن بود که همچنان بر آن پایبند هستم و آن را به مصلحت می دانم.

وی گفت: امروز نیز دوباره اعلام می کنم که به همان دلایل، نامزد پست نخست وزیری نخواهم شد.

المالکی که درحال حاضر یکی از سه سمت عمدتا تشریفاتی معاونت رئیس جمهوری عراق را بر عهده دارد تاکید کرد که هر کدام از برادرانی که این سمت را عهده دار شوند وی بعنوان کمک و پشتیبان او عمل خواهد کرد تا سهمی در اصلاح اوضاع و تحقق ماموریت های ملی و خدمت به مردم داشته باشد.

اظهارات امروز نوری المالکی واکنش به برخی گزارش ها رسانه ای در روزهای اخیر است که مدعی تصمیم وی برای نامزدی در این سمت شده بودند.

در حالی که قرار است دوشنبه این هفته اولین جلسه پارلمان عراق برگزار شود، هنوز گروه های سیاسی عراق در تشکیل فراکسیون (ائتلاف) بزرگ به عنوان زمینه ساز تشکیل دولت آینده ناکام مانده و هنوز رایزنی های داخلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

درحال حاضر ائتلاف های پیروز انتخاباتی در دو محور الفتح (هادی العامری) و دولت قانون (نوری المالکی) از یک سو و سائرون (سید مقتدا صدر) و حکمت (سید عمار حکیم) و بخشی از ائتلاف النصر (حیدر العبادی) از سوی دیگر در حال تلاش و رقابت برای تشکیل فراکسیون بزرگ در پارلمان جدید هستند.

با وجود تلاش های فراوان این دو محور هیچکدام تاکنون موفق به جذب حمایت نصف بعلاوه یک نمایندگان پارلمان (از مجموع 328 کرسی) نشده اند تا تشکیل فراکسیون بزرگ را اعلام کنند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین