کد خبر: ۵۴۳۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹

آیت‌الله مکارم شیرازی: به نام مداحی، کارهای سیاسی و جناحی نشود

یک مرجع تقلید شیعه گفت: امروزه مداحی نسبت به سابق گسترده‌تر شده است؛ به همین دلیل باید مراقبت‌های ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد و نباید به نام مداحی، کارهای سیاسی و جناحی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، امروز (یکشنبه، ۱۱ شهریور) در دیدار مدیران رادیو معارف و رادیو محرم، محرم و عاشورا را از سرمایه‌های مهم شیعه دانست و تاکید کرد: دشمنان به دنبال ضربه زدن به مرجعیت و عاشورا هستند و به این مساله اذعان می‌کنند و برای تحقق آن سرمایه‌گذاری عظیمی را صورت داده‌اند.

وی انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از قیام عاشورا ارزیابی و تصریح کرد: در مسائل مربوط به محرم و عاشورا تمام جناح‌ها و گروه‌ها ورود می‌کنند و اختلافات کنار می‌رود، این حلقه اتصال بسیار ارزشمند است.

این مرجع تقلید شیعه با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در برنامه‌های عزاداری محرم و عاشورا، نسبت به وقوع برخی آسیب‌ها هشدار داد و بر لزوم مراقبت همگان در این خصوص تاکید کرد.

وی با یادآوری توصیه‌های همیشگی خود به مداحان، بیان کرد: امروزه مداحی نسبت به سابق گسترده‌تر شده است؛ به همین دلیل باید مراقبت‌های ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد؛ نباید به نام مداحی کارهای سیاسی و جناحی کرد؛ خطبای محترم نیز باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سبک‌های رایج در مداحی، برخی از آن‌ها را سبُک و دور از شأن عزاداری امام حسین(ع) دانست و بر لزوم پرهیز از این‌گونه سبک‌ها تاکید کرد.

وی با بیان این‌که در برنامه‌های مربوط به رادیو محرم از جنبه‌های معرفتی غفلت نشود، اظهار کرد: رادیو محرم باید جنبه تبیین‌گری و هدایت‌گری داشته باشد؛ رسانه‌ها نیز نباید تابع خواسته‌ها باشند، بلکه بایستی با توجه به آموزه‌های دینی معیارها را رعایت کنند.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین