کد خبر: ۵۴۳۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

استیضاح‌های اخیر یک شو تبلیغاتی است/همه چیز را بر سر عارف نریزیم/فراکسیون امید تیم ملی ما نبود

احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن انتقاد از عملکرد فراکسیون امید ، گفت: فکر نمی کنم که انشقاق یا ریزش شدید در فراکسیون در پیش باشد اما به برخی از نمایندگان توصیه می کنم که دنبال اصولگرایان نیفتند و با مشاهده یک لبخند گمان نکنند که در لیست آنان جای می گیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد شیرزاد، نماینده دور ششم مجلس معتقد است که برگزاری استیضاح‌های پی در پی از سوی مجلسی‌های بازی بدی است که آنها شروع کرده‌اند و حالا نمی‌دانند باید چه کنند. بخش‌هایی از این گفت‌و‌گو را در زیر می‌خوانید:

*من فکر میکنم که مجلس بازی بدی را شروع کرده است.مثل برخی کارگردان های تلویزیونی که چند قسمت اول را خوب شروع می کنند اما بعد نمی دانند که داستان چطور باید جمع بندی بشود. مجلس نیز سناریویی را شروع کرد که به نظر می رسد در چند اپیزود اول مورد توجه بخشی از شهروندان و فضای مجازی بود اما اخر این سناریو مشخص نبود و نیست. سوال مهم از نمایندگان مجلس این است که قصد دارند چه کار کنند

*اگر مساله این بود که سوال از رئیس جمهور در افکار عمومی طرح شود ابزارهای دیگر  مثل مناظره تلویزیونی و ... وجود داشت اما یک اهرم قانون را به کار گرفتند و نتیجه نیز «هیچ» شد. نباید این کار را می کردند. چون همان ها که از کشیده شدن رئیس جمهور به مجلس خشنود شده و به به و چه چه  میکردند بعد از اینکه نتیجه «هیچ» شد همان بد و بیراه هایی که قبلا نثار دولت می کردند را نثار مجلس می کنند

*فراکسیون امید تیم ملی ما نبوده و از اول هم تیم امید بوده است. همه ما می دانیم که مجلس در چه شرایطی تشکیل شد. ما سعی کردیم که میان گزینه های موجود خود بهترین ها را انتخاب کنیم. انتخاب بهترین ها نیز در یک روند مشارکتی برگزیده شدند و ممکن است که حتی بهترین هم نبوده باشند. بنابراین مجلس دهم مجلسی نیست که در یک شرایط رقابتی تشکیل شده باشد و ما نمی توانیم به صورت کامل مسئولیت فراکسیون امید را به عهده بگیریم و بخواهیم که همه اعضای آن در مورد عملکرد خود پاسخگو باشند.

*به نظر من برخی از نمایندگان لیست امید اکنون دچار اشتباه محاسباتی شده اند. برخی که یا تردید دارند و یا می خواهند تغییر موضع دهند و فکر می کنند که باد در دروه بعد به بیرق اصولگرایان خواهد خورد. این محاسبه معلوم نیست که خیلی درست باشد. من به کسانی که دوست دارند ببینند باد از کدام طرف می آید هم توصیه می کنم که کمی صبر کنند. اکنون برای تشخیص مسیر باد کمی زود است.

*باید همه چیز را سر آقای عارف ریخت چون یک تنه نمی تواند یک فراکسیون را به حرکت درآورد و این این فراکسیون فاقد عناصر تشکیلاتی است.

*اجازه دهید برای چندمین بار از دکتر عارف دفاع کنم. صرفا همه ایرادات را به اسم یک نفر ننویسیم. ما باید ریشه مساله که نظارت استصوابی است را درک کنیم. ما از انتخاب بهترین های خود محروم هستیم. شورای نگهبان انتخاب اولیه را انجام می دهد و ما باید از میان نیروهای انتخاب شده انتخاب خود را انجام دهیم. اکنون در میان اعضای فراکسیون افراد خیلی تصمیم گیر و حرکت آفرین در این سطح نمی بینیم. من فکر می کنم که احزاب سیاسی از بیرون مجلس می تواند تاثیرگذاری بیشتری بر عملکرد نمایندگان و فراکسیون داشته باشند.

*نماینده ای که از گوشه دور دستی از ایران به مجلس آمده باید بداند که رفتارش تحت نظارت بچه های اصلاح طلب محلی است و اگر دنبال اصولگراها بیفتد نمی تواند در دوره بعد روی حمایت بدنه اصلاح طلب شهرستان خود حساب کند. باید بداند که فردا روز در ستاد انتخاباتی خود نیاز به حمایت همین اصلاح طلبان جوان دارد و اگر همه را دلگیر کرده باشد تنها خواهد ماند. اصولگراها نیز معمولا انتخاب های خود را دارند. برخی به اشتباه فکر می کنند که اگر لبخندی از سوی اصولگرایان دیدند یعنی می توانند در لیست آن ها قرار بگیرند اما این اتفاق به این راحتی نمی افتد.

منبع: نامه‌نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین